Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Motsvarande Epson
- Trådstartare Drogen
- Start datum
frwe
Aktiv medlem
Den här kanske? http://www.scandinavianphoto.se/produkt/11872418/epson-skrivare-stylus-photo-r3000
Har du plats och möjlighet så är en A2 skrivare att föredra. Jag hade på gång en A3+ men blev övertalad att köpa en A2 i stället av flera skäl och om man har plats förstås och det kunde jag lösa, det blev en Epson 3800.
Mera proffsig skrivare med bland annat bättre och tåligare mekanik (metall i stället för plast).
Billigare bläck.
Möjlighet till A2 förstås.
När jag räknade på det så blev det nästan ingen prisskillnad vid inköp tack var att jag fick med bläck för över 5000 i stället för 1500 (ca).
Vid nästa köp av bläck hade jag redan tjänat in prisskillnaden och mer därtill.
Jag har inte testat Canons motsvarande skrivare men är väldigt nöjd med Epson. En väldigt bra sak är att skrivaren har stått oanvänd i månader och sedan har det bara varit att öra på, inga igengeggade munstycken.
Jag har haft min 3800 i fem år nu och den bara tuffar på.
Förmodligen är Canon lika bra
/Frode
Har du plats och möjlighet så är en A2 skrivare att föredra. Jag hade på gång en A3+ men blev övertalad att köpa en A2 i stället av flera skäl och om man har plats förstås och det kunde jag lösa, det blev en Epson 3800.
Mera proffsig skrivare med bland annat bättre och tåligare mekanik (metall i stället för plast).
Billigare bläck.
Möjlighet till A2 förstås.
När jag räknade på det så blev det nästan ingen prisskillnad vid inköp tack var att jag fick med bläck för över 5000 i stället för 1500 (ca).
Vid nästa köp av bläck hade jag redan tjänat in prisskillnaden och mer därtill.
Jag har inte testat Canons motsvarande skrivare men är väldigt nöjd med Epson. En väldigt bra sak är att skrivaren har stått oanvänd i månader och sedan har det bara varit att öra på, inga igengeggade munstycken.
Jag har haft min 3800 i fem år nu och den bara tuffar på.
Förmodligen är Canon lika bra
/Frode
frwe
Aktiv medlem
Har hört mer om igengeggade munstycken på Canon men det är inget jag kan verifiera. Använder man den bara med jämna mellanrum är det nog inget problem.
Ha i åtanke bara att det är en hel vetenskap att få fram bra utskrifter, särskilt om det är viktigt att det du ser på skärmen är det som kommer på utskriften.
Kalibrerad skärm av bra kvalitet.
Skrivarprofilering om du ställer riktigt höga krav.
Ha full koll på papper och olika pappersprofiler.
/Frode
Ha i åtanke bara att det är en hel vetenskap att få fram bra utskrifter, särskilt om det är viktigt att det du ser på skärmen är det som kommer på utskriften.
Kalibrerad skärm av bra kvalitet.
Skrivarprofilering om du ställer riktigt höga krav.
Ha full koll på papper och olika pappersprofiler.
/Frode