Annons

Multi quote?

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
I vBullentin version 3.6 infördes funktionen "multi quote", en i mitt tycke väldigt smidig funktion för att kunna markera flera svar som man vill citera, innan man trycker på knappen "Besvara med citat". `

Är detta något som fotosidan planerar att införa? Det skulle verkligen göra det mycket enklare när man vill svara på flera inlägg i ett och samma svar. Jag är ofta för lat för att orka klippa och klistra och ha mig (det är väldigt krångligt om man ska få till det lika bra som när man använder "Besvara med citat"), utan gör oftast flera inlägg i följd istället.

Men det är inte något jag tycker om att göra egentligen, för jag tycker det "klottrar ner" trådarna en aning, gör de svårare att följa. Altså tycker jag att multi quote vore en lysande funktion att införa.

halv OT-fråga: Vilken version av vBullentin körs forumet på idag?

/Walle

Vi har den funktionen men "bakom kulisserna" fn, den togs bort i renodlingens tecken för att få ett lite enklare gränssnitt.

Thomas: Tackar!

Christer: Jag förstår, det blir ju faktiskt lite plottrigt med alla smårutor, även om funktionen är smidig.

Man kanske i framtiden kan göra den funktionen användardefinerad? Fast det kan ju bli lite märkligt om bara vissa har den påslagen och andra inte.

Men fotosidan har ingen policy mot "dubbelpostningar" (altså två olika inlägg i direkt följd efter varandra), så det kanske inte är ett problem ändå?

/Walle

ANNONS
Götaplatsens Foto