Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
när har du INTE DIN KAMERA med?
- Trådstartare hound
- Start datum
Fabian Fogelberg
Aktiv medlem
I skolan. 
Liax
Aktiv medlem
Personligen tycker jag det är ofattbart fånigt att alltid ha en kamera med sig. Det funkar inte att ha den filosofin att man ständigt ska ha en kamera i närheten. Man behöver pauser från sitt fotograferande precis som man behöver pauser från allt annat här i livet.
Jag lämnar min kamera hemma för det mesta. Däremot har jag med mig den när jag vet att eventuella motiv kan finnas inom räckhåll.
Jag lever mitt liv genom min kropp, inte genom min kamera.
/Joakim
Jag lämnar min kamera hemma för det mesta. Däremot har jag med mig den när jag vet att eventuella motiv kan finnas inom räckhåll.
Jag lever mitt liv genom min kropp, inte genom min kamera.
/Joakim
ulricahdesign
Aktiv medlem
Jag har alltid en kamera med i väskan. Är inte kameraryggsäcken med, så har jag min powershot liggandes i handväskan.
Som du säger, Heidi.. utan kamera känner jag mig naken!
Dock finns det ju förstås tillfällen då jag inte använder kameran, även om den finns i väskan. Begravningar tex.. eller just shoppingturer.. eller när grannfrun kommer över på en kopp kaffe... då behöver man ju inte dra upp kameran varje gång
Som du säger, Heidi.. utan kamera känner jag mig naken!
Dock finns det ju förstås tillfällen då jag inte använder kameran, även om den finns i väskan. Begravningar tex.. eller just shoppingturer.. eller när grannfrun kommer över på en kopp kaffe... då behöver man ju inte dra upp kameran varje gång
lottawe
Aktiv medlem
Jag lämnar ofta kamera hemma. Tom när jag reser bort ibland. Även om det innebär umgänge med fotonördar.. ELMIA to-lö hade jag en Holga i väskan iof, men inte värst många räknar väl såna som kameror? Ibland hinner dock längtan efter kamera uppstå bara för en tur till mataffären eller så, men då brukar det "gullas" en extra stund vid återföreningen sen
Benganbus
Aktiv medlem
hound skrev:
jag brukar säga att jag är inte klädd, utan min kamera
men det finns tillfällen då jag hellre är -
"halvklädd" och helt frivilligt lämnar dín KAMERA hemma
som tex,,
begravningar,
fester,
shopping
inomhuskonserter
och
TANDLÄKARBESÖK
när är du,utan din Kamera?
Vet inte riktigt...!
hound
Aktiv medlem
Re: Re: när har du INTE DIN KAMERA med?
tack för att du delade med dig av dina tankar
*blink blink*
Benganbus skrev:
Vet inte riktigt...!![]()
tack för att du delade med dig av dina tankar
*blink blink*
Torbjörn Stoor
Aktiv medlem
På jobbet.
Undantagsvis är Holgan med. Då kan man ju ha roligt.
fördetmesta har jag med 35 mm film
Neopan 400, Rollei R3, Fuji färg.
Kamerafritt på veckan mao.
Undantagsvis är Holgan med. Då kan man ju ha roligt.
fördetmesta har jag med 35 mm film
Neopan 400, Rollei R3, Fuji färg.
Kamerafritt på veckan mao.
Fred H
Aktiv medlem
Precis varit en vecka med min fru på Malta. Jag hade inte MIN kamera (D70) med mig, men lånade tillbaka,från min dotter, den gamla Coolpix 995 jag hade många år tidigare.
Hustrun tycker inte om när vi är på semester och jag har en större kamera hängande i nacken och inte heller när jag stannar och fotar allt.
Men annars tar jag MIN kamera mest planerad när jag anar ett bra fototema. Ibland missar jag ändå.
Om TANDLÄKARE kan jag inte säga samma sak som trådskaparen här.
Varje gång jag besöker tandläkaren är diskutionsämnet foto. Han har/hade liknande kameror som jag och hela tiden berättar om olika saker om foto. Jag svarar: aaa,,,u... a... eej...AJJJ... Sedan tar jag fram mitt bankkort och vi skiljs som vänner.
En gång ville jag visa honom min D70, men när han, tandläkaren alltså ville provfota med den så sa kameran bara klick och batteriet tog slut. Det roliga är att det är sant.
/Fred
Hustrun tycker inte om när vi är på semester och jag har en större kamera hängande i nacken och inte heller när jag stannar och fotar allt.
Men annars tar jag MIN kamera mest planerad när jag anar ett bra fototema. Ibland missar jag ändå.
Om TANDLÄKARE kan jag inte säga samma sak som trådskaparen här.
Varje gång jag besöker tandläkaren är diskutionsämnet foto. Han har/hade liknande kameror som jag och hela tiden berättar om olika saker om foto. Jag svarar: aaa,,,u... a... eej...AJJJ... Sedan tar jag fram mitt bankkort och vi skiljs som vänner.
En gång ville jag visa honom min D70, men när han, tandläkaren alltså ville provfota med den så sa kameran bara klick och batteriet tog slut. Det roliga är att det är sant.
/Fred
hound
Aktiv medlem
ref, simon maddock med mobiltelekameran,,,,,,!
i mobilen
och jag som alltid hävdar att
"jag har min (very fancy indeed, and the whole wrong person to own it)
mobil endast för att
ta emot samtal och
ringa samtal med
för att vad ska jag med en "pissig" kamera till, när jag har flera ,helt suveräna?
bilderna i mobilen klarar ju inte ens, utskrift
hey , vi talar om 50 kb eller 5 mb!!?!
i mobilen
och jag som alltid hävdar att
"jag har min (very fancy indeed, and the whole wrong person to own it)
mobil endast för att
ta emot samtal och
ringa samtal med
för att vad ska jag med en "pissig" kamera till, när jag har flera ,helt suveräna?
hey , vi talar om 50 kb eller 5 mb!!?!
harryett
Aktiv medlem
hound skrev:
haha jag insåg inte att det fanns ett "krav" på bildkvalitet från kameran när jag läste första inlägget
hound
Aktiv medlem
harryett skrev:
haha jag insåg inte att det fanns ett "krav" på bildkvalitet från kameran när jag läste första inlägget![]()
NOPE men av ren hänsyn i händelse av oväntade guldkorn och bilder som visar tecken på akut inramnings värde .. för att garantera kollektiv njutning
..........silly me.,......hehe
harryett
Aktiv medlem
hound skrev:
NOPE men av ren hänsyn i händelse av oväntade guldkorn och inramnings värde
..........silly me.,......hehe
haha peace!
Min "riktiga" kamera tar jag för övrigt inte med mig när jag rider cykel. eventuelt om jag ska plåta andra cyklistpolare
hound
Aktiv medlem
EJ REN Parentes till simON
för en ovan ´cykelryttare låter detta som ett paradis av udda kul vinklar....typ ,.spänt cykelbyxtyg ur pakethållarvinkel,,,,,eller,,,,,,på framdäcksparty i endast klädkod gummi,,,,slang
eller ,,,,,,,,,, visa mig din vattenflaska så säger jag vem du är..
eller ,,,,,oh (BLUSNING) not only nike ,,,,,does it.,.
FAKTISKT IDEE NOG FÖR EN"RIKTIG KAMERA,..DETTA LEDER OSÖKT TILL FÖLJANDE FÖLJFRÅGA.,EH,,,,,VAR
,,FÖRVARAR ,,,,,DU DIN KAMERA .,..EH DU BEHÖVER INTE SVARA OM DU INTE VILL,,,,,,,,,
*BLINK,BLINK
harryett skrev:
haha peace!
Min "riktiga" kamera tar jag för övrigt inte med mig när jag rider cykel. eventuelt om jag ska plåta andra cyklistpolare
för en ovan ´cykelryttare låter detta som ett paradis av udda kul vinklar....typ ,.spänt cykelbyxtyg ur pakethållarvinkel,,,,,eller,,,,,,på framdäcksparty i endast klädkod gummi,,,,slang
FAKTISKT IDEE NOG FÖR EN"RIKTIG KAMERA,..DETTA LEDER OSÖKT TILL FÖLJANDE FÖLJFRÅGA.,EH,,,,,VAR
,,FÖRVARAR ,,,,,DU DIN KAMERA .,..EH DU BEHÖVER INTE SVARA OM DU INTE VILL,,,,,,,,,
*BLINK,BLINK
harryett
Aktiv medlem
Re: EJ REN Parentes till simON
haha en sak är klar. jag behöver då inget förstoringsglas när jag läser dina inlägg. dock hade en ordkorrigerare suttit som en smäck.
jag förvarar kameran i en väska. egentligen en fiskeväska som jag har modifierat en aning.
Anledningen till att jag inte gillar att ta med kameran när jag cyklar är att det blir mest plåtande då.. jag vill ju liksom också hojja
hound skrev:
*BLINK,BLINK
haha en sak är klar. jag behöver då inget förstoringsglas när jag läser dina inlägg. dock hade en ordkorrigerare suttit som en smäck.
jag förvarar kameran i en väska. egentligen en fiskeväska som jag har modifierat en aning.
Anledningen till att jag inte gillar att ta med kameran när jag cyklar är att det blir mest plåtande då.. jag vill ju liksom också hojja