Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
När kommer digitala kamerorna duga för mig?
- Trådstartare NiklasK
- Start datum
NiklasK
Aktiv medlem
anders84 skrev:
..är det inte bara orutinerade fotografer som behöver 8bilder/sekund för att fånga den perfekta bilden? Är man proffsig tar man den på en bild.
=) bara provocerar lite..
Jag bjuder på den
Det är inte såå ofta man kör 8 bilder, men ibland vid sekvenser osv..
Är man proffs så är man inte så dum att man chansar på att man fångat den perfekta bilden utan man garderar sig med några extra=)
KanonCanon
Aktiv medlem
Kör du 8 bilder per sekund med film tar det väl inte många minuter innan du har spart ihop en 1d? (bara provocerar lite jag också)NiklasK skrev:
Ok, då är det likabra att köra analogt några år till!
en 1D är inte värt priset då det tar många år för mig att göra av med så mycket film att det skulle vara ekonomiskt försvarbart..
Men det måste väl komma "budgetvarianter" som 10D som kan ta 8 bilder per sekund?
Eller iaf som en EOS 5 (kommer inte ihåg hur snabb den är).. EOS 5 kan man väl säga är en canon budgetmodell?! Den är ju inte lika bra som ettorna men många funktioner är samma och det är inte jättestor skillnad i beg. priset
Johan Okker
Aktiv medlem
Ett övervägande skulle ju vara att du helt lämnar småbild för mellanformat. Det finns smidiga mellanformatare. Där kan du välja mellan filmmagasin eller digitalbakstycke. Nackdelen är väl att priserna kan skena iväg något, framförallt på bakstyckena. Vet inte vad Pahse-One kan kosta begagnat idag, men de släpper visst en 25MP-modell här i krokarna..
Jaguar möter elbilen..kanske?
Jaguar möter elbilen..kanske?
Johan Okker
Aktiv medlem
NiklasK skrev:
Men det måste väl komma "budgetvarianter" som 10D som kan ta 8 bilder per sekund?
Tittade i din "portfolio".
Få av dina bilder verkar ha krävt 8bps. Möjligen kanske sportfotografi kan underlättas något (vad vet jag??) men i övrigt. Hur ofta har du _verkligen_ behövt dina 8bps?