Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När kommer Speedlite 580EX?

Produkter
(logga in för att koppla)
Testade 580ex litegranna nyss, sjukt lång räckvidd. Har ett hus här tvärsöver, började på ISO 3200 och tänkte att så längt räcker väl knappt blixten. Stegade ner ISO för ISO, och den bara fortsatte. Enda skillnaden var att då ISO-n blev lägre så fick den inte med fönstrerna som var upplysta innifrån.

Tyckte dock att bilderna var lite mörka, men jag hade glömt FEC på -2 steg...OPS.

Körde med Tamron 90/2.8 på bl 2.8, och blixten gick lätt 60 meter eller nåt sånt.

Hehe... Jag kanske uttryckte mig lite hastigt...
Det jag menade var givetvis att man behöver verkligen inte gå på gymmet när man har den kombinationen i näven :)

För övrigt en kanonkombination. Provade en del bilder hemma igår och exponeringarna blev helt perfekt (så länge jag inte gjorde fel själv dvs). Både i P och med upplättning i Av och Tv samt M (upplättning/full).
Kanonblixt!

Japp, såg dustin fått in. Dom ligger ett par hundra över CP så blir nog till å beställa på CP i veckan. Får se.

Så där! Då har man beställt en 580 EX från dustin då.

En fråga angående batterierna.. lite dum kanske men hur många R6 skall det vara i? Och hur länge håller såna?

_skatan skrev:

En fråga angående batterierna.. lite dum kanske men hur många R6 skall det vara i? Och hur länge håller såna?

Det är 4 AA-battierier och de brukar hålla orken några hundra blixtar.

Att köpa uppladningsbara batterier med hög kapacitet är definitivt ett bra alternativ och ger snabbare uppladdningstid för blixten.

Jag kör med ett externt batteripack, men det kostar sina slantar.

ANNONS
Götaplatsens Foto