Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Närbild med Coolpix
- Trådstartare effem
- Start datum
dumbo
Aktiv medlem
I makroläget så brukar man inte kunna fokusera på oändligheten. Hur långt bort man kan fokusera varierar lite beroende på kamera.
Hur långt bort du får fokus om du väl fokuserat på ditt motiv bestäms dock enbart av skärpedjupet och det förändras inte av om makroläget är valt eller inte, utan bara beroende på avståndet (förstoringen).
Hur långt bort du får fokus om du väl fokuserat på ditt motiv bestäms dock enbart av skärpedjupet och det förändras inte av om makroläget är valt eller inte, utan bara beroende på avståndet (förstoringen).
Tonyeagle
Aktiv medlem
lite olika
Det är lite olika på olika kameror. På t.ex coolpix 4500 Har du supermakro från ca 2cm till oändlighet med ca 1/3 av brännvidsomfånget. Ca motsvarande 38-60 mm, alltså från vidvinkligaste läge till lite mer än motsvarande normalläge. Grymt skärpedjup pga den lilla sensorn.
Det är lite olika på olika kameror. På t.ex coolpix 4500 Har du supermakro från ca 2cm till oändlighet med ca 1/3 av brännvidsomfånget. Ca motsvarande 38-60 mm, alltså från vidvinkligaste läge till lite mer än motsvarande normalläge. Grymt skärpedjup pga den lilla sensorn.
Albwah
Aktiv medlem
Scratchen skrev:
Det är inte så att du får en fixerad brännvidd i makroläget?
Jag vet att på min gamla Olympus 8080 så kunde man fokusera från 3cm till oändlighet i supermakroläget, men då på den fixerade brännvidden motsvarande 92mm.
Så är det på min Olympus SP-320 också, zoomen inte går att använda i makroläge men man kan forfarande fokusera på oändligheten.