Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Någon som fått sensorn bytt?
- Trådstartare cakon
- Start datum
Makten
Aktiv medlem
Bländare, bakgrund och fokus har ingenting med saken att göra. Det enda som har betydelse är ISO och/eller exponeringstid. Dessutom framträder förstås de heta pixlarna bäst i skuggorna, eftersom de inte syns i ljusa partier.ekemannen skrev:
Hur ser ni heta/döda pixlar lättast ? Vilken slutartid (lång har jag förstått men hur lång), bländare, ISO, bakgrund, i eller ur fokus, mm.
Här har vi ISO 1600. Slutartiden vet jag inte eftersom den har trillat bort ur EXIF som vanligt (fråga mig inte varför, men det händer ofta).
Bilagor
vectrex
Aktiv medlem
Alltså, förstår ni inte att detta inte är att betrakta som ett fel. Det ligger i sensorteknikens natur att vissa pixlar är heta vid långa exponeringstider/hög ISO.Du kan få din sensor utbytt hur många gånger som helst och jag garanterar att du fortfarande kommer se heta pixlar vid samma förhållanden.
cakon
Aktiv medlem
vectrex skrev:
Alltså, förstår ni inte att detta inte är att betrakta som ett fel.
Underligt då att Nikons support direkt erbjuder sig att byta sensorn om det inte är att betrakta som ett fel. Fast jag har dock börjat förlika mig med tanken på att inte skicka in kameran för byte. Blir troligen så.
vectrex
Aktiv medlem
Funktionen finns inbyggd i de nyare Canon kamerorna, dock är den helt odokumenterad och körs när man sätter kameran i cleaning mode (dvs manuell rengöring).
Canon har själva aldrig sagt att det är på detta viset men otalet forumtrådar där användare svär över att deras heta pixlar försvunnit efter en rengöring visar att så är fallet.
Canon har själva aldrig sagt att det är på detta viset men otalet forumtrådar där användare svär över att deras heta pixlar försvunnit efter en rengöring visar att så är fallet.