Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som handlat Canonprylar av.....

Produkter
(logga in för att koppla)

Taiga

Aktiv medlem
Är det nån som handlat av Bo Lundberg som annonserar i tidningen foto om nya Canonprylar, har det fungerat bra ?Betalar man i förskott eller hur funkar det ?

Mvh
L-G

Han har varit på tapeten några gånger i forumet. Jag tror att konsensus är att han är pålitlig.

Här är en av trådarna. Resten bör du hitta om du söker.

Jag har köpt ett 70-200/2.8L för ungefär ett halvår sedan av honom och det var inga problem. Trevlig, hjälpsam, ingav förtroende och han skickar mot postförskott. Dock kan det ta lite tid innan grejorna levereras, ring och kolla.

Nej, han kräver ingen förskottsbetalning eller dispositionsavgift, men har förutsätter ju att man köper det man beställt så han inte blir liggande med en massa osålda prylar han ligger ute med pengar för.

Mvh
bg

Visst är det fråga om gråipmort här?

Det tar också en del tid för honom att få vissa prylar till Sverige för den slutliga kundshippingen.

Mvh Niclas,

Tror han arbetar i USA och pendlar med jämna mellanrum. Jag köpte mitt objektiv som privatperson av honom som privatperson och fick ett kvitto av honom. Han säger sig ha goda relationer med Canons service i Sverige och hjälper till om det skulle bli problem. Objektiv har ju världsgaranti men jag vet inte hur det ställer sig med hans kvitto gentemot Canon eller om garantiärenden måste gå genom honom och man måste skicka objektivet till honom i så fall. Kolla gärna och återkom med besked.

Tror inte han har någon hemsida. Kolla i något nummer av Foto efter hans telefonnummer och ring och prata med honom om vilkor, han är trevlig och bra. Har tyvärr inte telefonnumret tillgängligt just nu.

Mvh
bg

ANNONS
Götaplatsens Foto