Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

någon som har bilder från en eos 5d?

Produkter
(logga in för att koppla)

kellton

Aktiv medlem
Hej
Har en Eos 50d som jag verkligen gillar vill nu köpa upp mig och kollat på en 5d tänk om man kunde få provfota med denna el om någon har bilder och kan visa skillnade på denna kamera mot min som jag redan har !!

Hej
Har en Eos 50d som jag verkligen gillar vill nu köpa upp mig och kollat på en 5d tänk om man kunde få provfota med denna el om någon har bilder och kan visa skillnade på denna kamera mot min som jag redan har !!

Här kan du mata in vilket objektiv du har och vilken kameramodell och få en hel massa bilder tagna med den kombinationen. Går ju att söka så här på fotosidan också
http://www.fotosidan.se/reviews/viewphotos.htm?ID=10031

Tror du skillnade mot en eos 50d och eos 5 är jättestor ??

Jag har båda och vet att skillnaden är jättestor, helt enkelt för att 5d har mer än 60 procent större sensor och sådant märks, du ser det direkt på skärmen faktiskt. Det blir en helt annan dynamik i bilden. Sen är 50d en jättebra kamera som är mkt snabbare och modernare, men har man börjat använda fullformatare så är det svårt att gå tillbaka till crop. jag använder 50d när jag behöver en snabbare kamera.

Jag har båda och vet att skillnaden är jättestor, helt enkelt för att 5d har mer än 60 procent större sensor och sådant märks, du ser det direkt på skärmen faktiskt. Det blir en helt annan dynamik i bilden. Sen är 50d en jättebra kamera som är mkt snabbare och modernare, men har man börjat använda fullformatare så är det svårt att gå tillbaka till crop. jag använder 50d när jag behöver en snabbare kamera.

Tack skulle gärna fota med dig och få lära mig mera är så inne på denna kamera så jag skulle verkligen vilja se skillnaden Du har inga bilder med ifrån 50d -5d som man kan jämföra Du får min mail adress [email protected] och tele 0706275880 om du vill höra av dig !!

ANNONS
Götaplatsens Foto