Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som läser/undervisar i Fotografisk bild A?

Produkter
(logga in för att koppla)

mipert

Aktiv medlem
Jag har fått förfrågan om att hjälpa till med en kurs i Fotografisk Bild A.

Finns det någon som kan hjälpa till med en läroplan eller schema, på Skolverkets hemsida finns bara allmänna riktlinjer och betygskriterier.

Visst kan jag skapa en kurs ur huvudet -inga problem- men då blir det min kurs och inte någon nationell.

Den som känner sig manad kan e-posta det ni kan tänkas ha till mig.

En tacksam Mikael.
 

mipert

Aktiv medlem
Jag var lite otydlig om vad jag önskade.

Om någon som läser FBA har ett schema eller liknande så skulle jag uppskatta att få ta en titt på det.
Jag menade inte att någon annan skulle skapa ett nytt åt mig.
 

ZerveZ

Aktiv medlem
Jag har läst både Foto A-B på gymnasiet så jag har lite koll på vad vår lärare lätt oss göra.

T.ex. så lät han oss på första lektionen gå direkt ut med en kamera i par och en rulle film och bara fota varrandra i olika miljöer och sätt. Vi skulle också använda olika inställningar på bländare/slutare. Sen tittade vi på bilderna efter kopiering och såg vad högt eller lågt bländartal gjorde etc. Rätt bra faktiskt att man såg d man själv hade gjort. Samtidigt lärde man sig lite slabbande och sånt.

Behövs fler tips??
 
ANNONS