Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Den andra bilden

Produkter
(logga in för att koppla)

yens

Aktiv medlem
Vill bara säga att jag följer tråden, men har på tok för lite tid just nu, är mitt i en megarenovering... Eller tid har jag såklart, men inte mental kraft att fokusera på denna fantastiska övning och er trevliga människor! Jag hoppas vara tillbaka framåt hösten!!
 

AnWi

Aktiv medlem
Lika illa här!

Jag sliter med altan och pensionärkuvös, som jag bygger själv, så fotografering blir mer av konstruktionsskäl än hoppyverksamhet dit jag räknar fotosidan.

Jag kan gärna driva en majtråd om så önskas men orkar inte att deltaga själv.

Till hösten borde väl projektet lugna ner sig så att vi med uppfriskade sinnen, efter en skön sommar, känner oss motiverade för nya övningar.

DAB-värden
Anders
 

Nemesis

Aktiv medlem
Såg att du lagt upp din analysbild i Mars-tråden, skall jag göra det samma, eller tror du, Christina, att du kommer med en bild ;)
 

AnWi

Aktiv medlem
Nystart???

Förfrågan har kommit in om en nystart av tråden. Hur är det med intresset?
Ni som aldrig tidigare deltagit, testa en omgång. Det är oerhört inspirerande...

Läs gärna även detta: http://www.fotosidan.se/cldoc/den-andra-bilden-2.htm
Det ger en bra beskrivning av vad det går ut på.

Om intresse finns kör vi igång efter semestern. Jag tror inte vi kan hålla tråden igång under sommarledigheten och jag har för mycket omkring mig just nu.

DAB-värden
Anders
 

yens

Aktiv medlem
Jag var av en händelse inne i tråden för bara någon dag sedan och skulle kunna tänka mig att testa en omgång till efter sommaren! :)
 

AnWi

Aktiv medlem
Kul!

Jag är på styrelsemöte ikväll men tar tag i tävlingen imorgon.
Det känns onekligen inspirerande att dra igång denna verksamhet igen.

Hälsningar
Anders
 

AnWi

Aktiv medlem
Parslumpningen är klar

Vi mjukstartar och detta gör att vi denna omgång får en extravecka. Vi har deadline, som vanligt, den sista i månaden.

Par1: Torun Bring - Anneli Worgard
Par2: Peter Olesen - Eric Bengtsson
Par3: Jens Stålberg - Anders Wikström

Då kör vi...
DAB-värden
Anders
 

AnWi

Aktiv medlem
Anders uppgift till Jens

En vacker stillsamhet vilar över hela bilden.
Trots den klara sommardagen syns antydan till kommande årstid.
Människan, om än osynlig, har bidragit till huvudmotivet.

Nu väntar jag ivrigt på en uppgift från dej :)

Hälsningar
Anders
 

AnWi

Aktiv medlem
Bevakning

Tips

Om ni inte gjort det reddan så sätt sidan under bevakning, då missar ni inget

DAB-värden
Anders
 

Nemesis

Aktiv medlem
Min analys till Eric

Det här en bild om proportioner, om människans litenhet i världen.
Men den förmedlar ändå en känsla av att lyckas.
Trots att människan är liten i bilden (och världen) så är det posen som gör hela bilden.

Och nu väntar jag på en uppgift...
 

yens

Aktiv medlem
Ok Anders, då kör vi! :)

Bilden andas sommar, men finns det egentligen något som bevisar det, eller är det vår erfarenhet som både kan hjälpa oss och spela oss ett spratt? Tiden och elementen har gjort sitt med det troligtvis väldigt väldokumenterade huvudmotivet.
 

anwo

Aktiv medlem
Min analys till Torun:
I absolut balans med tredjedelsregeln bortkastad skänker denna bild lugn och ro till betraktaren.
Människoskapelse leder fram till den ensamna solitären, så omtyckt av fotografer.
 

AnWi

Aktiv medlem
Nu tror jag...

att jag har en idé till en bild. Hoppas och tror den är vida skild från originalet men det får vi se. Nu gäller det att förverkliga idén och se om den fungerar. Ett spännande steg i processen.

Alla verkar inte fått sina uppgifter. Det är synd. Tanken var ju mjukstart så vi skulle ha lite extra tid för vår uppgift.

/Anders
 

anwo

Aktiv medlem
Jag tänker att kanske en del av oss fortfarande är ute och nyttjar sin semester ....så att för mig innebär mjukstart också att tidsgränserna blir lite flytande.Jag väntar på Toruns analys men har inga problem med att det dröjer....kanske blir så att jag bara får ta en nödbild och sen får September bli mera den riktiga starten.
 

AnWi

Aktiv medlem
Jomenvisst!

Du har säkert rätt och det finns ju mycket tid än. Det är trots allt 21 dagar kvar i augusti.

DAB-värden
Anders
 
ANNONS