Annons

Någon som testat denna telekonverter?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej - det blir givetivs inte samma kvalitét om du tar bort 50% av bildpunkterna...

Testade den på fotomässan och den fungerar bra... jag har beskrivit det lite mer i en annan tråd om just den här tillsatsen. Men det viktiga är att den inte vinjetterar som t ex Olympus TCON-17. Jag har bokat ett ex hos en hökare som lovat ringa när han får in det men jag har inte hört nåt på fyra veckor så jag kanske köper ett i Bremen istället...

Prisvärd e väl tveksamt men å andra sidan 2000 spänn för ett 200-300 mm objektiv e väl inte så farligt. Med bildstabilisering om du har en A1/A2 *s*

Alternativen är Raynox som jag inte testat eller Olympus TCON som är riktigt bra men tyvärr bara fungerar i ändläget, dvs den fungerar som ett fast 340 mm objektiv... med originalet kan du zooma från 200-300 mm utan vinjettering.

Nix. Tycker den ger för lite extra mm för att jag ska vara intresserad. Köpte en Raynox 0,72x men den vinjetterar så mycket i 28mm läget att den i praktiken bara utökar omfånget med 1-2 mm. Originalet förutsätter jag fungerar utan vinjettering, men är 24 mm så mycket mer värt än 28?

Bilagor

• minivinjettering.jpg
    minivinjettering.jpg
    21.9 KB · Visningar: 253
I vissa fall ja - när 28 inte riktigt räcker till men men inte vill ha den utpräglade "vidvinkeleffekten" hos ännu kortare brännvidder. Hade en gång ett 25mm objektiv sm jag var väldigt förtjust i just av den anledningen.

ANNONS
Götaplatsens Foto