** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Någon som testat utan brusreducering på 20D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalle_B

Aktiv medlem
Tänkte ta en bild nu ute nu med exponering runt 45-60 minuter. Problemet åär att det finns en annan sak jag också skulle vilja plåta nu men kör jag med brusreducering så är kameran låst i 60 minuter...

Med brusreducering så blir bilderna synnerligen bra, har testat upp till 45 minuter utan minsta tillstymmelse till brus (redigt imponerad)

Men har någon testat en 20D på ISO 100 och tider på ungefär 40 minuter utan brusreducering? Hur blir bilderna?

jag skulle kunan testa själv, men jag hinner inte eftersom jag måste ladda upp batterierna mellanvarven.

Några hotspots kan ajg acceptera,det går ju att klona bort, men jag vill ju inte ha fullt med brus eller andra konstiga effekter i bilden... Så.. har någon testat?
 
Om man inte har på brusreducering då.. hur lång tid tar det för kameran att vara klar för nästa kort då?
 
"några" hotspots är att ta i i underkant.
Ju äldre sensorn är desto mer hotspots(min egen teori), efter ett tag så är det i princip bara hotspots(ok, det var att överdriva:)
Men för mig är det för mycket för att det ska vara roligt, tycker jag
 
Jag hade tänkt fota iso100, men glömde ställa om:)
Jag tror inte brusreduceringen skulle hjälpa så mycket i det läget.
 
Jag har inte provat med 20D själv men vad jag läst på nätet tyder på att det inte är någon direkt skillnad på låga ISO med och utan brusreduceringen, det tar bara dubbelt så lång tid när den är på. Jag har provat ISO100-ISO400 med 1DsII, längsta exponering 20 minuter och jag stördes inte av brusnivån, inget som inte lite mild användning av Neatimage kunde ta bort i alla fall. Jag gör det hellre i efterhand än väntar på kameran mitt i natten.
 
ANNONS