Annons

Någon som vet vilken adapter som fungerar att använda canons tilt & shift optik på Nikon z6II?

Produkter
(logga in för att koppla)

snap01

Aktiv medlem
Någon som vet vilken adapter som fungerar på Nikon 6ZII så man kan använda canons tilt&shift optik på den?
samt var man kan köpa den?
 

ztenlund

Aktiv medlem
Säkrast är rimligen att köra med Nikons egna PC-E-objektiv på FTZ, men jag antar att snap01 har befintliga objektiv eller gillar Canons bättre.

Det finns flera olika EF-Z-adaptrar, vissa kanske besläktade, men hur bra de faktiskt fungerar har jag ingen aning om. Just AF-prestanda behöver man ju dock inte bry sig om i detta specifika fall, bara resten fungerar bra.
 

snap01

Aktiv medlem
Säkrast är rimligen att köra med Nikons egna PC-E-objektiv på FTZ, men jag antar att snap01 har befintliga objektiv eller gillar Canons bättre.

Det finns flera olika EF-Z-adaptrar, vissa kanske besläktade, men hur bra de faktiskt fungerar har jag ingen aning om. Just AF-prestanda behöver man ju dock inte bry sig om i detta specifika fall, bara resten fungerar bra.
Canons ts optik är bättre än Nikons, samt jag får nästan både 17mm o 24 mm från Canon för vad bara vad Nikons 19mm kostar. Nej jag har inte dom men sitter på Nikon grejer för övrigt. Tänkte testa o se hur det funkar, annars får jag köpa ett Canon hus oxå.
 
ANNONS