Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nån som handlat av Elektronikshop
- Trådstartare Santa771
- Start datum
Ellery Sneed
Aktiv medlem
Har precis "köpt" av denna, vad det nu är?
Försöker att få tag på vederbörande för att betala för mej. Får jag inte tag på någon, så kan jag inte mer än strunta i "affären".
Men visst fan lockar det och Elektronikshop har bara goda vitsord!
Vi får se hur det går!!!
Försöker att få tag på vederbörande för att betala för mej. Får jag inte tag på någon, så kan jag inte mer än strunta i "affären".
Vi får se hur det går!!!
RolleJ
Aktiv medlem
Undring
Och hur gick det ?
Har precis "köpt" av denna, vad det nu är?
Vi får se hur det går!!!
Och hur gick det ?
pixelbild
Avslutat medlemskap
Även jag ligger ute med pengar och har gjort det i en vecka. Men omdömena är goda, och allt har levererats.
Jag har köpt 2 kamerahus och 1 objektiv av honom och det har funkat bra alla 3 gångerna.
RolleJ
Aktiv medlem
Strul
Ligger själv ute med pengar och nu har försändelsen stannat på posten i Malmö för granskning. Jag vet inte varför men vi mailar fram och tillbaka olika uppgifter som posten och tullverket vill ha. Pågår det några oegentligheter från säljarens sida och har jag gjort något fel ?
Jag har ju bara beställt en vara.
Roland J
Ligger själv ute med pengar och nu har försändelsen stannat på posten i Malmö för granskning. Jag vet inte varför men vi mailar fram och tillbaka olika uppgifter som posten och tullverket vill ha. Pågår det några oegentligheter från säljarens sida och har jag gjort något fel ?
Jag har ju bara beställt en vara.
Roland J
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
Jag kan ju tala om för alla er att Canon håller på att söka personen/personerna bakom det här företaget.
De sysslar med sidoimport och köper av grossister i utlandet. Detta är att se som varumärkesintrång och Canon har åtminstone en gång tidigare dragit en person inför rätta med skadeståndskrav för just ett sådant här förfarande.
Ni som har beställt/köpt saker via Tradera: om ni inte redan vet om det så gör det här företaget så att de beställer era saker i USA när auktionen är avslutad på Tradera. Ibland beställs sakerna då de ser att det finns vinnande bud. Därför kan det ta upp till 3-4 veckor innan ni får era saker. De gånger de är snabba att beställa kommer sakerna till Sverige medans auktionen fortfarande pågår och på så sätt kan ni få era saker mycket snabbare.
De sysslar med sidoimport och köper av grossister i utlandet. Detta är att se som varumärkesintrång och Canon har åtminstone en gång tidigare dragit en person inför rätta med skadeståndskrav för just ett sådant här förfarande.
Ni som har beställt/köpt saker via Tradera: om ni inte redan vet om det så gör det här företaget så att de beställer era saker i USA när auktionen är avslutad på Tradera. Ibland beställs sakerna då de ser att det finns vinnande bud. Därför kan det ta upp till 3-4 veckor innan ni får era saker. De gånger de är snabba att beställa kommer sakerna till Sverige medans auktionen fortfarande pågår och på så sätt kan ni få era saker mycket snabbare.
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
Finns det risk för att min leverans blir konfiskerad och att
jag blir blåst på pengarna om det förekommer några olagligheter ?
Roland J
Du kan kanske få betala tullavgifter, om det inte var inkluderat i priset.
Eller så kan det vara så att Canon meddelat Tullen att paket till vissa adresser ska kollas extra. Det är brottsligt at bedriva sidoimport och med tanke på de priserna som bland annat Elektronikshop har kört med på Tradera så kan jag tänka mig att Canon har velat komma åt dem.
Tråkigt bara att om det är så att det ska drabba dig som tredje person i den här affären.
Jonas HH
Avslutat medlemskap
Jag har köpt en hel del av Elektronikshop det senaste halvåret och första gången blev jag lite orolig eftersom jag låg ute med en stor summa pengar och gick och väntade på min kamera i flera veckor. Mejlkontakten med elektronikshop var ganska seg och leveranstiden drygt tre veckor, men med tanke på priserna han/dom har så var det värt det. Har man bara lite tålamod så är elektronikshop ett vettigt alternativ. Man slipper ju både betala tull och moms, något som jag tycker känns extra skönt. Dessutom så vet jag att det retar alla dessa "moralbögar" som tyvärr huserar här på fotosidan.
ErlandH
Aktiv medlem
Hela affärsidén bygger uppenbarligen på att försäljaren smugglar in varorna i Sverige och därmed undviker tull och moms. Om polisen anser att godset fortfarande är i säljarens ägo kan de beslagta det, och möjligheterna för dig att få tillbaka pengarna av säljaren är nog ganska små.Finns det risk för att min leverans blir konfiskerad och att jag blir blåst på pengarna om det förekommer några olagligheter ?
Andreas S Eriksson
Aktiv medlem
Jag har köpt en hel del av Elektronikshop det senaste halvåret och första gången blev jag lite orolig eftersom jag låg ute med en stor summa pengar och gick och väntade på min kamera i flera veckor. Mejlkontakten med elektronikshop var ganska seg och leveranstiden drygt tre veckor, men med tanke på priserna han/dom har så var det värt det. Har man bara lite tålamod så är elektronikshop ett vettigt alternativ. Man slipper ju både betala tull och moms, något som jag tycker känns extra skönt. Dessutom så vet jag att det retar alla dessa "moralbögar" som tyvärr huserar här på fotosidan.
Visst slipper man tull och avgifter, men om DU sålde en vara i ett land och någon bestämmer sig för att köpa samma vara från någon grossist och sälja vidare, vilket innebär att du mister affärer och inkomster på det sättet, skulle inte du försöka komma åt källan som ser till att det här sker?
Moralbögar eller inte.... Parallellimport ÄR lagligen förbjuden för att den som tillverkar och säljer ska ha möjligheten/rätten att få en inkomst. Företag eller privatperson som det må vara.
Jonas HH
Avslutat medlemskap
Visst slipper man tull och avgifter, men om DU sålde en vara i ett land och någon bestämmer sig för att köpa samma vara från någon grossist och sälja vidare, vilket innebär att du mister affärer och inkomster på det sättet, skulle inte du försöka komma åt källan som ser till att det här sker?
Moralbögar eller inte.... Parallellimport ÄR lagligen förbjuden för att den som tillverkar och säljer ska ha möjligheten/rätten att få en inkomst. Företag eller privatperson som det må vara.
Sen när blev det olagligt att handla på postorder från utlandet? Om jag köper en kamera från Elektronikshop, B & H, eller av någon person eller företag på Ebay så är det väl knappast parrallellimport? Dessutom så har ju kameratillveraren redan fått betalt för sin produkt eftersom den sålts till en lågprikedja i USA. Den enda skillnaden är att man skippar den svenska mellanhänderna.
Eeros
Aktiv medlem
Jag kan ju tala om för alla er att Canon håller på att söka personen/personerna bakom det här företaget.
Då kan du hälsa till Canon att de inte kommer att hitta företaget, eftersom det inte finns något sådant företag registrerat på bolagsverket. Förmodligen är det någon som gör detta helt privat och svart, skulle jag tippa. Företagsnamnet använder de i så fall enbart för att för köparen legitimera försäljningen. För att ge ett seriösare intryck, alltså.
Eeros
Aktiv medlem
Dessutom så vet jag att det retar alla dessa "moralbögar" som tyvärr huserar här på fotosidan.
"Tyvärr"? Lol! Du får gärna söka dig till en sida där olagligheter uppmuntras, om inte sällskapet duger. Det är inget tvång att vistas här.
Och varför skulle nu någon bli uppretad av ditt fall, om det du gör inte ens är olagligt?
Senast ändrad:
lechfotosidan
Aktiv medlem
"Tyvärr"? Lol! Du får gärna söka dig till en sida där olagligheter uppmuntras, om inte sällskapet duger. Det är inget tvång att vistas här.
Och varför skulle nu någon bli uppretad av ditt fall, om det du gör inte ens är olagligt?
Se upp här för tusan, (vis av erfarenheten!!!)
lechfotosidan
Aktiv medlem
Eh Vad menar du med detta?!
Enkelt
Vunnit en auktion på TRADERA men ingen leverans
Fastnat i "tullen" = return to sender. Shi affär ++ Moms tull etc.
Förstår du ????
Jonas HH
Avslutat medlemskap
Enkelt
Vunnit en auktion på TRADERA men ingen leverans
Fastnat i "tullen" = return to sender. Shi affär ++ Moms tull etc.
Förstår du ????
Hade du handlat med elektronikshop då eller var de något annat företag?
lechfotosidan
Aktiv medlem
Handlat av Erik på Elektronikshop " GÖTEBORG" i Kortedala
MVH
MVH