Annons

naturfoto intresserad runt stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

mrjns

Ny medlem
Hejsan.
Har fotograferat i snart två år och älskar det. Riktar mig mest in på naturfotografier .
Söker nu få mer tips och trix men även sällskap ut och fotografera.

Kolla gärna in mina bilder på:
http://www.flickr.com/photos/mrjns/

Någon som är på att dra ut och fotografera?

Mvh Johannes
 

mrjns

Ny medlem
när/var /hur

Hejsan båda som svarat!
Jag har ingen egentlig plan men det är väl bara att vi drar ihop någon.

Förslagsvis helg? Jag kan nu i helgen(kanske är lite snabbt på) sedan kan jag söndagen den 6Nov även helgen efter det borde jag ha tid.

Förslag på plats? Ja de finns massa platser, men de kan ju vara roligt för oss att åka till någon ny plats. Några förslag?
 

Likebutton

Medlem
Hejsan båda som svarat!
Jag har ingen egentlig plan men det är väl bara att vi drar ihop någon.

Förslagsvis helg? Jag kan nu i helgen(kanske är lite snabbt på) sedan kan jag söndagen den 6Nov även helgen efter det borde jag ha tid.

Förslag på plats? Ja de finns massa platser, men de kan ju vara roligt för oss att åka till någon ny plats. Några förslag?
Hej igen

Jag har idag varit ute i Norrtälje och hälsat på familj. När jag körde hemåt vid 18.30 så var det så undebart vackert med dimma och solnedgång på många ställen.
Dessvärre hade jag min 3-åring som satt i baksätet och sov så jag ville inte stanna, på med varningsblinkers, dra fram kameran och hålla på med slutartider för att få bra bilder, men fick idén att ta mig ut ngn kväll lite utanför stan, där hösten och kylan kan ge riktigt fina bilder.

Jag kan i helgen om det blir av iaf.

/Claudia


Jag har inte fotat natur och har inte fotat så länge överhuvudtaget så det kan jag gärna tänka mig göra nån kväll.
 

Christian Schmidt

Aktiv medlem
Hejsan båda som svarat!
Jag har ingen egentlig plan men det är väl bara att vi drar ihop någon.

Förslagsvis helg? Jag kan nu i helgen(kanske är lite snabbt på) sedan kan jag söndagen den 6Nov även helgen efter det borde jag ha tid.

Förslag på plats? Ja de finns massa platser, men de kan ju vara roligt för oss att åka till någon ny plats. Några förslag?
Hej igen,
Jag vet ännu inte om jag kan i helgen så jag ber att få återkomma! Jag är dock inte bilburen så om vi ska längre bort än promenadavstånd från Vasastan (vilket jag antar att det blir) så skulle jag önska att få köpa in mig i någons bensinkostnad om möjligt.
 

Likebutton

Medlem
Jag har väldigt dålig fantasi på ställen så jag litar på er med lite mer i ryggsäcken. Det jag kan bidra med är bil och plats i den :)
 

Peterus

Aktiv medlem
Eftersom jag själv bor norr om stan kan jag tipsa om t.ex. fågellokalen Angarnssjöängen. Där finns både får, hästar och kor. Annars finns ju Isbladskärret på södra Djurgården och Lappkärret på norra Djurgården.

Har också bil med lediga platser.

/Peter
 

mrjns

Ny medlem
Hejsan alla. Roligt att så många svarar och verkar intresserade!

Vi har fått ganska många förslag frågan är om vi skall försöka ta lite beslut :p

Ska vi ta nästa helg Söndagen den 6 November under dagen(förutsatt att det inte spöregnar)?

Så kan vi bestämma plats därefter, jag borde också kunna skaffa bil :D

Sen om folk är mer intresserade kan man ju skapa en grupp på t.ex. facebook som vi kan skapa evenamang genom för framtiden?
 

tender7

Aktiv medlem
Hej Johannes! Bra initiativ med gemensam naturfotoexkursion!

Hej Johannes! Bra initiativ med gemensam naturfotoexkursion!

Gillar tanken att man kan "gräva där man står"! Kanske en enkel fotosafari skulle vara Djurgården runt! Det är centralt och dit kan vi alla åka kommunalt! Bil behövs inte nödvändigvis - och då blir allt enklare! (Ingen begränsning i antal eller ev. svårt att hitta bra P-plats för bilarna tex.)

Djurgården kan bjuda på sköna höstfärger och sedan är det havsomflutet och det finns både vackra träd som fågelliv och även fina naturdetaljer! Klart det är inte Sareks Rapadeltats rovdjurstorg! (Skansen finns ju också haha ;-))
Hur som helst jag kan tänka mig att komma med om det är möjligt!

En fin plats är även Ankarudden ute i Torö, och Stenstrand och Reveln - man kan även åka ut till Landsort från Ankarudden och ströva omkring på denna intressanta fågelrika ö!
Sedan finns även Sandemars naturreservat och Tyresta Nationalpark!
Det var lite av mina idéer! Man behöver inte besöka alla dessa intressanta platser på SAMMA dag utan kanske vi kunde sikta framåt och ta en dag och en exponering i sänder! ;-)

Må väl och tack Johannes för en fin idé!

Vänliga hälsningar
Carl
 

Luguber

Aktiv medlem
Naturfoto Stockholm

Hej på Er.

Kul om det skulle fungera att samla ihop lite folk med intresse för naturfoto och som det verkar har vi blandad kunskap, för egen del så har jag väl ägnat mig mest åt just naturfoto. Jag vill inte på långa vägar kall mig fullärd men en hel del finns väl att ösa ur.
Jag är klart intresserad att hänga på om det blir något av på söndag den 6 november.

Då jag tolkat att en del av Er behöver få hjälp med lift och vi skall iväg långt, så tycker jag att närområdet från City är helt okej. Jag har tidigare i gruppform varit på följande ställen runt Stockholm: Djurgården och Isbladskärret, Hagaparken, Långholmen och Humlegården. Lite beroende på vad vi är ute efter för nisch av naturfoto så fungerar några av dessa platser helt okej och det blir förhållandevis lätt för var och en att ta sig dit.
Dessutom, så tar det inte så mycket tid i att resa.
Personligen skulle jag satsa på Djurgården och att man träffas vid Kaknästornet, bra parkering och det går buss dit. Därifrån, så kan vi nog om det inte blir för många samåka.
Fast platsen bestämmer vi givetvis tillsammans,så det här är bara ett förslag.

Ha en bra helg

\\Sten
 

Christian Schmidt

Aktiv medlem
Hejsan alla. Roligt att så många svarar och verkar intresserade!

Vi har fått ganska många förslag frågan är om vi skall försöka ta lite beslut :p

Ska vi ta nästa helg Söndagen den 6 November under dagen(förutsatt att det inte spöregnar)?

Så kan vi bestämma plats därefter, jag borde också kunna skaffa bil :D

Sen om folk är mer intresserade kan man ju skapa en grupp på t.ex. facebook som vi kan skapa evenamang genom för framtiden?

Jag kan den 6:e!
 

ankarback

Aktiv medlem
Jag är också intresserad av att hänga på framöver men kan dock inte den 6:e. Bor utanför Huddinge och fotar mest här men hänger gärna på någon annanstans som omväxling. Har bil så det är inga problem.
En facebookgrupp är ju en bra idé.

mvh

Johan
 

Luguber

Aktiv medlem
Söndag den 6 november

Hej på Er.

Vi hade bra start på den här tråden, men sedan dog det och det verkar som om ingen nappade på lite naturfoto på söndag..

Så som det är just nu, så får vi då skjuta på till annat tillfälle...

Ha en bra helg
Sten
 

mrjns

Ny medlem
Hejsan alla.
Ja vi hade väldigt bra start!

Men smidigast är kanske att skapa en facebook grupp som vi kan utgå ifrån. Då kan man göra evenemang så de e enklare att få ihop något :)
 

Anki1

Aktiv medlem
Biofoto

Har precis anmält mig, fick info från Ewa Williams när vi var nere i Söderåsen för två veckor sedan. Hoppas kunna följa med på nån tur framöver
 

hasseper

Aktiv medlem
Jag skulle också tycka det vore kul att träffas ett gäng lite då och då och upptäcka nya områden att fota i.

\h
 
ANNONS