Annons

naturfoto intresserad runt stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

tender7

Aktiv medlem
Vad kul Hans!

Jag skulle också tycka det vore kul att träffas ett gäng lite då och då och upptäcka nya områden att fota i.

\h
Hej Hans!

Instämmer med dig!
Jag har fått erbjudanden om olika foto-work shops som kostar uppemot 100 000 SEK med avancerade proffsfotografer - vem säger att proffsen alltid är bäst - jag kan väl tänka mig att en informell grupp kunde uppnå nog så fina och givande resultat och framförallt är det kul att ibland få tillfälle att träffa liksinnande som alla gillar att fotografera i olika former och med egna special områden! Då kan alla bidra med något intressant bara genom den egna fotografiska inriktningen!
Kallas visst på med ett fint ord "synergieffekt"*!



Hoppas det skulle bli av att ett antal fotointresserade gör en gemensam "foto-safari" här kring det spännande och givande Södertörn** med omnejd!


Tack för visat intresse Hans!

Vänliga hälsningar
//C

Fotnot

* Synergi är när två eller flera influenser tillsammans bildar en starkare influens än vid direkt addition. Ordet kommer från grekiska syn-ergos, συνεργός vilket betyder "samarbete".
Ett exempel kan beskrivas som att 1 + 1 = 3
Här skulle synergieffekten vara 50 %.


**Södertörn är en i stort sett trekantig halvö i östra Södermanland, som begränsas av Mälaren och Saltsjön i norr, Himmerfjärden och Hallsfjärden i väster och Östersjön i öster och söder. Förbindelsen med fastlandet är genomborrad av Södertälje kanal i väster, och förbindelsen med Södermalm är genomborrad av Hammarbykanalen i norr.
På Södertörn ligger Söderort i Stockholm och de flesta kommunerna i södra Storstockholm.
De norra delarna av Södertörn utgörs framför allt av ett sprickdalslandskap med barrskogsklädda eller kala höjdpartier. I mitten av Södertörn finns det upphöjda skogslandskapet Hanveden med Södertörns högsta punkt Tornberget, 110,9 möh. Dalgångarna i söder har uppodlade slättbygder medan de mot norr är sjöfyllda. Berggrunden består nästan överallt av gnejs.
 

jesusrc

Ny medlem
Åka ut

Hej, såg tråden precis.
Jag vill veta om det finns naturfotointresserade som vill åka ut då och då. Skulle kunna joina.
Mvh
Jesús
 
ANNONS