Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Naturfototävling

Produkter
(logga in för att koppla)
BBC wildlife photographer of the year anses vara inofficiella världsmästerskapen och håller högsta klass, men då får du vänta till April 2006 då årets tävling avgörs i dagarna tror jag.

Det är den jag känner till.

mvh,Jan

Jan vdV skrev:
BBC wildlife photographer of the year anses vara inofficiella världsmästerskapen och håller högsta klass, men då får du vänta till April 2006 då årets tävling avgörs i dagarna tror jag.

Det är den jag känner till.

mvh,Jan

Hejsan

Jo jag har hört talas om den.
Finns det nån websida om just den tävlingen?

/Nicklas

Har varit ute hela dagen men ni hittade sidan ändå ser jag, vinnarna verkar presenteras nu i oktober, spännande...

Vet att Birds international(eller dyl) har ngn tävling i samband med warehouse express men priserna var endast kikare och ngn enstaka kamera i varje kategori samt att dom (fågeltidningen) får fri tillgång till bilderna vilket mer känns som ett sätt att fylla tidningen med riktigt bra fågelbilder i ett gäng nummer, helt gratis!

Digital manipulation is only acceptable if limited to cleaning work, levels, curves, colour, saturation and contrast work, applied to the image as a whole.

Det är ju jävligt skönt att veta. Dom skriver att man skall bifoga rå-filer. Dock är det inte alla som skjuter råformat.

Rätt skönt att man får ställa in levels, unsharpmask osv. Fotograferna som är med där kan detta med naturfoto märker jag =)

/m

vbg_snake skrev:
Digital manipulation is only acceptable if limited to cleaning work, levels, curves, colour, saturation and contrast work, applied to the image as a whole.

Det är ju jävligt skönt att veta. Dom skriver att man skall bifoga rå-filer. Dock är det inte alla som skjuter råformat.

Rätt skönt att man får ställa in levels, unsharpmask osv. Fotograferna som är med där kan detta med naturfoto märker jag =)

/m

Man bör nog plåta RAW om man vill stå på "prispallen" =)

Ja det var en hel del bra bilder.. bara att ligga i med naturfotandet ; )

/Nicklas

ANNONS
Götaplatsens Foto