Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Netgear Readynas NV+

Produkter
(logga in för att koppla)
Efter samtal med supporten blev jag inte mycket smartare...
De rekommenderade att köra någon netgear mjukvara som skickade alla info till en annan server på nätet som därefter min readynas kopplade upp sig mot. Detta anser jag inte skall behövas... på något sätt borde man ju kunna att lösa detta luriga problem?

Jag skall även slänga in en fråga i itproffs forum!

Mvh // Martin

Efter samtal med supporten blev jag inte mycket smartare...
De rekommenderade att köra någon netgear mjukvara som skickade alla info till en annan server på nätet som därefter min readynas kopplade upp sig mot. Detta anser jag inte skall behövas... på något sätt borde man ju kunna att lösa detta luriga problem?

Jag skall även slänga in en fråga i itproffs forum!

Mvh // Martin

Jag tror inte att problemet ar med din netgear, utan med de tva d-link...

Hej alla,

Nu har problemet löst sig, tyvärr så hade jag ingen hjälp av supporten som hänvisade mig till deras forum...

Jag installerade senaste firmware på readynas:en
Samtidigt som jag körde in OSX 10.6 Snow Leopard på mina burkar
Och slutligen checkade jag i NFS filprotokollet på nas:en

Nu fungerar allt klockrent!!!
Troligen var det NFS protokollet som gjorde susen?

Vill passa på att tacka alla för all hjälp.

Mvh // Martin

Hej alla,

Nu har problemet löst sig, tyvärr så hade jag ingen hjälp av supporten som hänvisade mig till deras forum...

Jag installerade senaste firmware på readynas:en
Samtidigt som jag körde in OSX 10.6 Snow Leopard på mina burkar
Och slutligen checkade jag i NFS filprotokollet på nas:en

Nu fungerar allt klockrent!!!
Troligen var det NFS protokollet som gjorde susen?

Vill passa på att tacka alla för all hjälp.

Mvh // Martin

Trist med support som när den inte klarar att ge någon support ...

Att nfs löser problemet känns ganska märkligt om man kopplar upp med afs eller smb ... Men funkar det så funkar det :)

MVH
/martin

Visst är det trist med support som inte kan hjälpa, nu hade jag kanske inte ett av de vanligaste problemen för dem kanske.

Huvudsaken är ju att problemet är löst vilket gör att jag nu kan jobba hemifrån =)

Mvh // Martin

ANNONS
Götaplatsens Foto