Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikkor 70-200/2.8 - Oskarpt?

Produkter
(logga in för att koppla)
Du har helt rätt Kent, priset kommer att sjunka REJÄLT på nuvarande modell. Men... det nuvarande blir inte oskarpare för att det kommer ett nytt och bättre objektiv, liksom en D3 inte blir skit över en natt pga att teknikerna på Nikon släpper en D3X etc.

Helt rätt, och det kommer jag dra nytta utav :)

/kent

Skulle förvåna mig om marknaden översvämmas av 70-200 VR till vrak priser, det är fortfarande ett av det mer åtråvärda objektiven här på USA marknaden, beg priserna här ligger lika- eller över nypriset på BH photo video t.ex., en produkt av enkel utbud/efterfrågan i en marknadsekonomi.

jag kommer då aldrig släppa mitt ex för under 9-10k, vilket är lika mycket jag betalade för det och lika mycket jag kan få för det om inte mer.

tilläggas skall att jag använder den på DX, vilket är mer optimerat än på FX vad jag har hört, så antar att mesta gnället vad gällande prestanda främst kommer från FX användare.

Jo men nya 50 1,4 är betydligt dyrare en den föregående.

Mr

Den gamla AF 50/1,4 kostade redan 2006 (då jag först kikade på den) mellan 3400 och 3700 kr på de flesta håll. Men så i vintras/våras så sänktes priset till under 3000 kr på de flesta håll ...

Den nya kostar alltså ungefär som den gamla gjorde innan de tömde lagret :)

Den gamla AF 50/1,4 kostade redan 2006 (då jag först kikade på den) mellan 3400 och 3700 kr på de flesta håll. Men så i vintras/våras så sänktes priset till under 3000 kr på de flesta håll ...

Den nya kostar alltså ungefär som den gamla gjorde innan de tömde lagret :)

Oki jag ger mig, gör en pudel, lägger mig platt
Något mer?
Micke

Oki jag ger mig, gör en pudel, lägger mig platt
Något mer?
Micke

Jag är helt nöjd! :)

Orsaken att jag hoppade på ämnet var att jag har sett så många hävda att nya versioner av objektiv med någon slags automatik gör dem dyrare, något jag inte tycker stämmer.

Fast jag kan erkänna att jag hoppades att Nikon skulle ge den nya 50:an samma trevliga pris (<3000 kr) som det den gamla versionen nu haft ett tag, suck.

ANNONS
Götaplatsens Foto