T.A
Aktiv medlem
Jag sitter och försöker att klura ut och få ett grepp i villervallan av info om bla 80-200f/2,8. Jag är i köpartagen och hade tänk mig att byta ut min 70-300f/4-5,6 ED som jag tycker är lite för oskarp i 300 läget och även i de andra lägena oxå. Varje gång jag använder mitt MIcro Nikkor 105f/2,8 och sedan tittar på bilder och jämför med 70-300 så blir jag så irriterad över den enorma skillnaden i skärpan. För den är enorm, vissrligen jämför jag med ett av de skarpaste objektiven som finns men ändå.
Mina tankegångar har varit att skaffa mig en 70-300 VR men jag har liksom inte fått riktigt kläm på skärpedelen i den gluggen. Är den så mycket bättre och skarpare än den äldre ED 70-300an? Glöm VR den skillnaden vet jag redan
Jag tror inte att det är nån större skillnad på dessa 2 utan det är egentligen bara VR som är skillnaden. Skärpemässigt vinner jag inget på att byta till den gluggen. Tror jag åtminstone.
Suget är nog störst efter en Nikkor 80-200f/2,8 och till den köpa en Nikon converter 1,4 eller 1,7.
Den nya 70-200f/2,8 VRII ligger liiiite över min budget.
Nå nu till villervallan och mina problem,
Jag har en D300 och frågan är vilken av alla 80-200f/2,8 ska jag välja. Är AF-S bättre än de övriga, som jag läste nånstans,och isåfall på vad? Skärpemässigt eller?
Mina tankegångar har varit att skaffa mig en 70-300 VR men jag har liksom inte fått riktigt kläm på skärpedelen i den gluggen. Är den så mycket bättre och skarpare än den äldre ED 70-300an? Glöm VR den skillnaden vet jag redan
Jag tror inte att det är nån större skillnad på dessa 2 utan det är egentligen bara VR som är skillnaden. Skärpemässigt vinner jag inget på att byta till den gluggen. Tror jag åtminstone.
Suget är nog störst efter en Nikkor 80-200f/2,8 och till den köpa en Nikon converter 1,4 eller 1,7.
Den nya 70-200f/2,8 VRII ligger liiiite över min budget.
Nå nu till villervallan och mina problem,
Jag har en D300 och frågan är vilken av alla 80-200f/2,8 ska jag välja. Är AF-S bättre än de övriga, som jag läste nånstans,och isåfall på vad? Skärpemässigt eller?