Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikkor AF-S VR Zoom 70-300/4.5-5.6

Produkter
(logga in för att koppla)

aodin

Aktiv medlem
Fick tag på ett ex av denna zoom idag hos Hans på Swefo. Det blir intressant att kolla vad den duger till. Om den håller måttet, är det ett kanonobjektiv (för mig). Liten, ganska välbyggd och inte så dyr. Har haft problem med frontfokusering på tidigare telezoomar (Sigma 70-200/2.8). Någon som har erfarenhet av denna nikkorzoom?

Jag är mycket nyfiken på denna optik. Beställde ett i november 2006 och får hela tiden höra att leveransdatum är framflyttat 14 dagar i taget. Om allt går enligt planerna skall det finnas hos min fotohandlare 17:e januari. Dvs i början av februari...

http://www.bythom.com/70300VRlens.htm
Jag har det här objektivet sedan 21.12.06 men har inte kunnat utvärdera det ännu. Det behövs ljus ute, jag arbeter natt och när jag vaknar på eftermiddagen så är det för mörkt.
Thom Hogan som ofta är objektiv i sina tester har just testat det, länken ovan.

Finns hos min lokala handlare...

Noterade idag då jag var inne på Ahlséns Foto i Lerum att det fanns ett exemplar som ej var bokat, så är man intresserad så är det nog bara att hugga det.........

Mitt objektiv kom först igår, så åkte jag på moms oxå. ungefär var 3e sändning händer det med.

Hann att ta ett par bilder ikväll precis när solen gick ner.
Med tanke på ljuset var det hyffsat, men imponerad blev jag inte.
Hoppas jag ändrar mig när ljuset är bättre.

Calle Camp skrev:
Mitt objektiv kom först igår, så åkte jag på moms oxå. ungefär var 3e sändning händer det med.

Hann att ta ett par bilder ikväll precis när solen gick ner.
Med tanke på ljuset var det hyffsat, men imponerad blev jag inte.
Hoppas jag ändrar mig när ljuset är bättre.

Hej
Vad var det som inte imponerade?

Sköna Helena skrev:
Hej
Vad var det som inte imponerade?

Med tanke på VR-2 förväntade jag mig någonting bättre, nu var ljuset dåligt och kanske inte rättvist. Ska ta lite bilder i helgen och se om det blir bättre. Återkommer med resultat.Men något skymmningsoptik är det inte. Å andra sidan är jag van vid snabba gluggar.

Nu har jag fotat lite mer.
Så här tycker jag:

Objektivet är riktigt bra bara man inte kör på maxbländare, mao se till att det är ljust eller om möjligt korta tiden.

Riktigt bra menas att det ligger i topp betr. Nikons konsumentzoomar.

ANNONS
Götaplatsens Foto