Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikkormat EL, ngt värde idag?

Produkter
(logga in för att koppla)

bloo

Aktiv medlem
Har en äldre Nikkormat EL något värde idag? Fungerar fint, alla funktioner likaså. Det enda som saknas är okular ringen.

Tack!

Självklart har en Nikkormat ett värde!!! Om du har använt kameran själv och till o med lärde dig att fota med den så har den ett fantastiskt värde!!!

Om du fotar digitalt idag då rekomenderar jag dig följande: Köp en filmrulle, stoppa den i Nikkormaten gå ut och försök ta bilder!!! Hoppsan, nu kommer du att upptäcka hur bortskämd man har blivit med en digital kamera. Nu när du har en dyrköpt film och ingen delete-knapp då blir det på en gång mer att tänka på innan man trycker av. Men det finns nåt i den känslan........ Och det är mycket bra att uppleva den då o då. Så jag tycker behåll din gamla Nikkormat den kommer att fungerar även om 20 år när alla dagens digi-skapelse hamnade på en soptipp för länge sedan.

Annars kan du sälja den på tradera för så där 400 spänn (är det värt det???)
//Stanislav

Självklart!

Jag har just kommit åter från en liten kvällstur då jag tog med mig min Nikon EM med 135 mm Series E-objektivet istället för min D80 med 24-70 eller något annat modernt objektiv. För mig utesluter inte det nya digitala den känsla som ligger i att fota med film så gör som Stanislav föreslår - ut och fota och du kommer se att visst har en EL ett värde!

Jon

PS. värdet rent ekonomiskt är några hundra med tanke på vad som bjuds ut av gamla kameror nu så behåll den och använd den. DS

Nikkormat EL

Värdet på kameran beror till stor del på hur den ser ut. Finns det "inga märken" på den, och att den är svartlackerad kan du antagligen få ut mellan 1500-2500 kr. Men då får du sälja den på eBay

ANNONS
Götaplatsens Foto