Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon 18-200mm VR zoom creep

Produkter
(logga in för att koppla)

swebarb

Aktiv medlem
Lider denna lens fortfarande av detta problem eller var det bara i dom första versioner som det fanns ?

Jag har också ett 18-200mm, har inte märkt nått på mitt än. Fast de är bara några månader sen jag köpte det. Tycker nästan mitt går lite "trögt" i zoomen. Kanske att dom är uppdaterade?? eller så börjar det krypa med tiden.

Har haft mitt i något halvår-år och det kryper inte. Å andra sidan har jag redan beslutat mig för att låtsas att jag bär på ett svindyrt 70-200 när/om jag känner att det börjar att krypa när jag bär det så känns det betydligt bättre;-)
I övrigt är jag toppennöjd med objektivet, åtminstone sommartid när det är ljust;-)
Mvh
JB

Enklaste sättet att fixa problemet är att sätta ett brett gummiband över skarven mellan zoomringen och det fasta höljet. Funkar perfekt.

ANNONS
Götaplatsens Foto