Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon 300/2.8 Hur stor skillnad?
- Trådstartare AeS
- Start datum
Birdman
Aktiv medlem
Gällande skillnaden mellan AF på den äldsta 300/2.8 och de med AF-S anser jag att den är rätt stor. AF-S modellerna är ruggigt snabba och precisa gluggar med internfokusering och där hänger inte alls de äldre med i samma utsträckning. Jag tycker även att de är lite smidigare att hantera. Men de äldre är riktigt bra optiskt dock, säkert jämnbördig.
Kan tyvärr inte uttala mig om hur de är mot AF-S 80-200 eller med 1,7:an men jag har fått för mig att fokuseringen ska vara snabbare på 300:at i jämförelse. Någon annan kanske kan reda ut det bättre än jag.
Så är det sport du är ute efter tycker jag att du ska gå på AF-S. De brukar komma ut någon då och då på beg.marknaden. Om inte så kommer min troligtvis att vara till salu till sommaren då jag är på gång att byta upp mig till större brännvidd.
// Daniel
Kan tyvärr inte uttala mig om hur de är mot AF-S 80-200 eller med 1,7:an men jag har fått för mig att fokuseringen ska vara snabbare på 300:at i jämförelse. Någon annan kanske kan reda ut det bättre än jag.
Så är det sport du är ute efter tycker jag att du ska gå på AF-S. De brukar komma ut någon då och då på beg.marknaden. Om inte så kommer min troligtvis att vara till salu till sommaren då jag är på gång att byta upp mig till större brännvidd.
// Daniel
AeS
Aktiv medlem
Birdman skrev:
...
// Daniel
Då får du gärna höra utav dej......info, pris etc.
/Arne
Maxe
Aktiv medlem
bländarnisse
Aktiv medlem
nikon 300 2.8
min 300 af-s är riktigt snabb,men kommer nog att byta till canons 300 2.8 is, just på grund av is-funktionen,om det är någon skillnad optiskt vet jag inte,kanske någon kan berätta...
min 300 af-s är riktigt snabb,men kommer nog att byta till canons 300 2.8 is, just på grund av is-funktionen,om det är någon skillnad optiskt vet jag inte,kanske någon kan berätta...
Birdman
Aktiv medlem
Re: nikon 300 2.8
Ok, men den senaste versionen av Nikons 300/2.8 har sedan ett antal år tillbaka haft VR.
// Daniel
bländarnisse skrev:
Ok, men den senaste versionen av Nikons 300/2.8 har sedan ett antal år tillbaka haft VR.
// Daniel
Martin Nilsson
Aktiv medlem
AeS skrev:
Hur stor är skillnaden i AF mellan de olika 300/2.8 (AF-S, ED etc).
Gärna i jämförelse med Nikon 80-200/2.8 AF-S + konverter 1.7x.
Om man skall använda till sportfoto på en D300?
/Arne
Sigma 120-300/2.8 är kanske också ett alternativ? Jag går i samma tankar som dig. Ett begagnat Nikon 300/2.8 AF-s kostar ju ungefär lika mycket som en ny sigma 120-300.
Man har ju hört att den ska vara lika skarp som Sigmas fasta 300:a. Är det någon som har erfarenhet av både sigma 120-300/2.8 och nikon 300/2.8 AF-s?