Annons

Nikon 300mm 2,8 af ed if

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter.Sk

Medlem
Undrar om någon vet om nikon har någon konverter som har af med detta objektiv! Har googlat på detta, men har inte hittat nån som funkar, om jag förstår det rätt:( Hoppas att jag har missförstått det hela:)

Mvh: Peter

Hej! Jag har en kenko pro 1,4! Jag är ganska nöjd med skärpan och så, men nikon ska ju vara ganska mycket bättre:) Plus att jag får rätt info om bländare, som jag inte får med kenkon!

har forskat i just det du frågar och svaret är att nikon faktiskt inte har någon konverter som ger AF till vanlig AF.

PS. hoppas du blev nöjd med köpet ;).

//jonas

Jag har en Sakar 2X som jag har köpt utomlans för ca 8 år sedan. Den funkar till Nikon med D koppling. Vill du testa det så kan du prata med Bengt-Arne Persson i Sanby som är min kompis. Jag kan lämna det till honom om du vill se hur det funkar. Jag använder det aldrig numera.
Denna fungerar med AF till all D optik.

Gå in på Nikons hemsida och via support kan du ladda ner en pdf fil beskrivandes kompabiliteter mellan nikons objektiv och deras konvertrar.

Där borde du hitta det du söker.

URL länken blev nästan en km lång så jag struntade i att lägga den här.

TACK för alla svar! Nej, nikon har ingen tc som ger af på af objektiven:( Jonas: Jag är MYCKET nöjd med objektivet:)

ANNONS
Götaplatsens Foto