Annons

Nikon AF 35/2D

Produkter
(logga in för att koppla)

Anders Berlin

Aktiv medlem
Jag är intresserad av ovanstående objektiv, och det finns begagnat för 2000 kronor, med Nikon uv-filter, kartong och manual. Enligt säljaren 2 månader gammalt.

Är detta ett bra pris och bör jag tänka på något särskilt när jag köper begagnade objektiv?

Har inte koll på priset. Men med den ska du kolla noga att det inte är någon olja på bländarlamellerna. Har funnits en del problem med det på den optiken förr (fixat sen länge på nya ex, men i och med att det är begagnat är det bra att dubbelkolla)

Om det är två månader gammalt är det knappast fara för oljiga lameller. Det är ett nätt och skarpt objektiv, kostar ca 2800kr i England eller 3300kr hos Cyberphoto så priset verkar väl schysst om filter medföljer.

Låter som ett vettigt köp, Visserligen inte lika billigt och bra optiskt som 50/1.8. Men bättre optiskt än manuellt fokuserade 35/2 som jag själv har. Fyller också upp småbildsformatet i motsats till många andra objektiv som säljs idag. Funkar både analogt och digitalt.

Låter som ett vettigt köp, Visserligen inte lika billigt och bra optiskt som 50/1.8. Men bättre optiskt än manuellt fokuserade 35/2 som jag själv har. Fyller också upp småbildsformatet i motsats till många andra objektiv som säljs idag. Funkar både analogt och digitalt.

Jag äger redan AF-S 50/1,4, och har redan prövat Sigma 30mm/1,4 (missnöjd). Jag kommer få fokusera manuellt med min D60 (tills jag byter upp mig), men det kan jag väl leva med.

Jag köpte samma objektiv för ca 6 månader sen och är väldigt nöjd.. Riktigt bra färgåtergivning och skärpa samt att det är en "lagom" brännvid,, för mig iaf.. Sitter oftast på kameran..

Mvh Aron

Om det är två månader gammalt är det knappast fara för oljiga lameller.

Oj, missade att det var 2 månader gammalt. Sorry! Då är det som sagt ingen fara...

Annars, så det du ska tänka på när du kollar begagnade objektiv är helt enkelt repor på linserna, och sen är det bäst att prova optiken och kolla så det inte är något galet med den. Bäst är ju om man kan prova den, ta hem bilderna och kolla i datorn, och sen göra upp om köp. Så har jag gjort förr.

Objektivet kommer skickas, men jag ska se till att få kolla den några dagar själv, så jag kan skicka tillbaks det om jag inte är nöjd. Ägaren försäkrar dock att inga repor finns på linserna (eller plasten).

Det är ett toppenobjektiv till ett kap!

Är den 2 månader gammal så har du ju 10 mån garanti kvar... Om kvitto medföljer!?

/K

ANNONS
Götaplatsens Foto