Annons

Nikon Coolpix E8800 systemfel 2

Produkter
(logga in för att koppla)

loveg

Medlem
Hejsan fotosidan!

Jag har nyligen köpt en kamera: Nikon Coolpix E8800 i hopp om att jag på något vis kan reparera den.

När man tagit X antal bilder med den kommer systemfel 2 upp på displayen och man kan inte göra någonting med kameran, inte ens stänga av den (utan att ta ut batteriet).

Jag har läst runt på Nikons hemsida om detta fenomen och de säger att enda sättet är att skicka in den till Nikons serviceverkstad.

Nu till problemet: På Nikons hemsida står det att man inte kan skicka in produkter som inte köpts inom EU eller något sådant, vet inte om det just är EU men allafall. Min kameras laddare använder en adapter till nätuttaget, vilket leder mig till slutsatsen att denna inte ens är köpt i närheten av Sverige. Dessutom så när jag försöker registrera min produkt på Nikons hemsida så vill den inte ta mitt serienummer.

Så troligtvis kan inte Nikon reparera denna maskin. Dock tycker man ju att om man köpt en bil någonstans långt ifrån så borde man ju kunna reparera denna här i Sverige. (Ja, dålig liknelse. But still)

Hur tycker ni jag ska gå till väga? Känner ni till något "nobrand" ställe som reparerar trasiga kameror eller liknande?

Tackar för svar!

Mvh Love

Jag föreslår att du tar kontakt med Nikon och kollar vad de har att säga. Tex via telefon.

Att reparera tycker jag inte ska behöva vara något problem, däremot så vill de flesta tillverkare hantera garantiärenden på den marknaden kameran är köpt.

Eftersom det inte längre är garanti på kameran så bör det inte ha någon betydelse var kameran är köpt. Ursprunget på kameran borde inte ha någon betydelse då inte Nikon behöver ta kostnaden för reparationen.

Men detta är något som Nikon själva bäst kan svara på.

ANNONS
Götaplatsens Foto