Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon COOLPIX L120

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pentaxman

Avslutat medlemskap
Den tycker jag ser nice ut och finns för 1790 i flera affärer. Jag behöver ingen systemkamera nu, det räcker med en bra fast zoom. Kanske byter min Samsung 390 emot något liknande. Finns det bättre för samma pengar?

Den filmar i HD, 390 filmar inte alls. Och den bör vara snabbare?

Hm, du ska ABSOLUT ALDRIG köpa en Nikon kompakt. Dom ger sämsta bildkvalité, eller ibland till och med i nivå med Casio. (som inte heter KASS-io utan anledning)

Titta på Canon istället. (Obs, äger inte Canon själv, men blir alltid lika chockad av vännernas skit-snygga bilder från resor och semestrar med sina Canon Ixus -kameror)

Men det kanske viktigaste av allt vid köp av kamera, kolla upp hur stor sensorn är som sitter i kameran.

Hm, du ska ABSOLUT ALDRIG köpa en Nikon kompakt. Dom ger sämsta bildkvalité, eller ibland till och med i nivå med Casio. (som inte heter KASS-io utan anledning)

Titta på Canon istället. (Obs, äger inte Canon själv, men blir alltid lika chockad av vännernas skit-snygga bilder från resor och semestrar med sina Canon Ixus -kameror)

Men det kanske viktigaste av allt vid köp av kamera, kolla upp hur stor sensorn är som sitter i kameran.

Den kategoriska bilden kan jag inte instämma i. Däremot är givetvis en liten 1/2,3" sensor och en monsterzoom en bildkvalitetsmässig utmaning. Måste man ha en lång zoom till vettigt pris med full HD film i bra kvalitet är Panasonic FZ100 för 3000:- på Scandinavian Photo nog ett bättre köp. Annars utgående Nikon P7000 för samma pris på samma ställde med nya mjukvaran 1.2 och 1/1,7" sensor ett bildkvalitetsmäsdigt bättre val om man inte behöver samma filmmöjligheter eller zoom - 28-200mm räcker dock långt.

Nikon är kända för relativt bra nyanrikedom och färgåtergivning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens Foto