Annons

Nikon COOLPIX L120

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pentaxman

Avslutat medlemskap
Den tycker jag ser nice ut och finns för 1790 i flera affärer. Jag behöver ingen systemkamera nu, det räcker med en bra fast zoom. Kanske byter min Samsung 390 emot något liknande. Finns det bättre för samma pengar?

Den filmar i HD, 390 filmar inte alls. Och den bör vara snabbare?

Hm, du ska ABSOLUT ALDRIG köpa en Nikon kompakt. Dom ger sämsta bildkvalité, eller ibland till och med i nivå med Casio. (som inte heter KASS-io utan anledning)

Titta på Canon istället. (Obs, äger inte Canon själv, men blir alltid lika chockad av vännernas skit-snygga bilder från resor och semestrar med sina Canon Ixus -kameror)

Men det kanske viktigaste av allt vid köp av kamera, kolla upp hur stor sensorn är som sitter i kameran.

Hm, du ska ABSOLUT ALDRIG köpa en Nikon kompakt. Dom ger sämsta bildkvalité, eller ibland till och med i nivå med Casio. (som inte heter KASS-io utan anledning)

Titta på Canon istället. (Obs, äger inte Canon själv, men blir alltid lika chockad av vännernas skit-snygga bilder från resor och semestrar med sina Canon Ixus -kameror)

Men det kanske viktigaste av allt vid köp av kamera, kolla upp hur stor sensorn är som sitter i kameran.

Den kategoriska bilden kan jag inte instämma i. Däremot är givetvis en liten 1/2,3" sensor och en monsterzoom en bildkvalitetsmässig utmaning. Måste man ha en lång zoom till vettigt pris med full HD film i bra kvalitet är Panasonic FZ100 för 3000:- på Scandinavian Photo nog ett bättre köp. Annars utgående Nikon P7000 för samma pris på samma ställde med nya mjukvaran 1.2 och 1/1,7" sensor ett bildkvalitetsmäsdigt bättre val om man inte behöver samma filmmöjligheter eller zoom - 28-200mm räcker dock långt.

Nikon är kända för relativt bra nyanrikedom och färgåtergivning.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens Foto