Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D2X

Produkter
(logga in för att koppla)
Varför söker du en D2X i stället för en D2Xs trots att du verkar sikta in dig på att använda high-speed-crop-läget? Den funktionen är ju en av de få sakerna som D2Xs gör mycket bättre.
/Erik

Ola Rockberg skrev:
Finns det någon affär som har Nikon D2X i lager?(inte S-varianten)

Du har väl en D200 Ola?

I så fall vore det väl klockrent med en
D2Hs för dig som fotar mycket sport.
Madeco.se har ett gäng inbytta nu
som de säljer för rätt kurs.

Jag har t.o.m två stycken D200 men jag gjorde "misstaget" att testa en D2X under alpina VM i Åre och tyckte både snabbheten i AF och högfartsläget var oerhört bra på en D2X. Jag inser att många saker egentligen är bättre med en D200 än D2X. Många finesser är fräschare i en D200 och själva bilderna blir kanske bättre än D2X i vissa hänseenden men jag fotar ju mycket skidåkning och blev lite förälskad i D2X. Tycker det är för mycket pengar att köpa en D2Xs så därför funderade jag på en D2X.

Jag vacklar lite hit och dit för det är egentligen inte många saker jag får extra utöver mina D200 ... och tre kamerahus är väl också lite att ta i ...:)

Eventuellt skulle jag sälja en D200 och köpa en D2X men det blir också lite tokigt ... eller?!

ANNONS
Götaplatsens Foto