Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Nikon D40 eller D60?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gusstaf

Ny medlem
Hej! Jag ska snart inhandla en systemkamera och står och väger mellan 2 olika alternativ. Vill såklart få ut det mesta man kan få av en kamera för en billig peng.

Det jag hade tänkt mig är antingen:
Nikon D60 + 18-55 VR för 5200:- eller Nikon D40 (enbart hus) och sedan köpa till Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX Zoom för 1700.

Vilket tycker ni är den bästa lösningen?, köper jag D40:n så spar jag några hundralappar men frågan är om det är värt det?
/Gustaf

Nej, det är inte värt det. Spring nu iväg och handla D60:an. Den är ett bra val, om man inte behöver fokusmotor i kamerahuset.

Gusstaf skrev:
Det jag hade tänkt mig är antingen:
Nikon D60 + 18-55 VR för 5200:- eller Nikon D40 (enbart hus) och sedan köpa till Nikon 18-55mm f/3.5-5.6G AF-S VR DX Zoom för 1700.

Med tanke på att du i det senare fallet betalar 1100:- extra (1700 i stället för ca 600) för objektivet vore det väl rätt korkat att köpa D40?

Jeppe har rätt, köp en D60 genast!

Per.

ANNONS
Götaplatsens Foto