Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D40 problem

Produkter
(logga in för att koppla)

Ang1e

Ny medlem
Hej svejs,

Har nästan nyss fått min Nikon D40, har dock ett problem som ni kanske kan hjälpa mig med.
När min kamera har varit avstängd och jag sätter på den igen så står det ALLTID på de första kortet jag tar "fel.tryck på avtryckaren igen" det är inte någon gång då och då utan det är varje gång.Efter det fungerar den utan anmärkning. Är de jag som gör fel eller är de fel på kameran, vad tror ni? Tacksam för svar.

Slutaren kanske

Jag hade liknande problem med min D40x tidigare. Men det var inte när jag hade slagit på den precis utan det kom lite då och då när jag tog kort.
Slutaren hängde sig, och så stod det en text i displayen om att jag skulle trycka på avtryckaren en gång till. Då hoppade slutaren rätt. Det blev oftare och oftare som problemet uppstod så jag fick lämna in den.
Garantin tog det, men jag fick vara utan kamera en månad.

Kolla in
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=93871

ANNONS
Götaplatsens Foto