Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon D50 Blixt
- Trådstartare zzeebbee
- Start datum
perstromgren
Aktiv medlem
zzeebbee skrev:
Hej blixten på min D50 glappar
Vad menar du mera exakt med "glappar"? Mekaniskt lös?
Per.
perstromgren
Aktiv medlem
Re: blixt
Det låter inte som ett problem man löser enkelt själv, tyvärr. Du har väl tre alternativ:
1. Leva med felet.
2. Låta reparera.
3. Köpa en SB400 som alltid kan hänga med. De torde kunna köpas hyggligt billigt begagnade, eftersom många får dem på köpet.
Per.
zzeebbee skrev:
när jag fäller upp blixten så fungarar den oftast inte men när jag trycker den lite i sidledes och lite neråt så fungarar den.
Det låter inte som ett problem man löser enkelt själv, tyvärr. Du har väl tre alternativ:
1. Leva med felet.
2. Låta reparera.
3. Köpa en SB400 som alltid kan hänga med. De torde kunna köpas hyggligt billigt begagnade, eftersom många får dem på köpet.
Per.
JohanAnderholm
Aktiv medlem
Jag fick en sb-400 på köpet till min kamera, men den tänker jag inte sälja =Pzzeebbee skrev:
okej tack för svaranska tänka över hur det får bli.
Vad använder du blixten till? För att ta kort när det är mörkt eller bara till att lätta upp skuggor i motljus? För om du använder den när det är mörkt kommer du inte bli besviken med sb-400an. Till skillnad från den inbyggda så går den blixten faktiskt att få bra kort med. Läs detta: http://www.kenrockwell.com/nikon/sb400.htm
Den kostar en slant ny (1300 ungefär) men om du kan få tag på en begagnad billigt så slå till!