Erik Schalin
Aktiv medlem
Vi hade en kille i klubben som vid Ale stenar skulle komma över ett elstängsel. Kameran slog i och tvärdog.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
snysop skrev:
Fortsätter med frågadet till Sara.
Vill du ha kameran nära motivet (som blommors navelskådning) eller kunna zooma in på motiv längre bort?
StrawberryDaquiri skrev:
Svarar här på båda frågorna efter som de var i stort sätt lika. Det jag menar är att man ska kunna ha kameran riktigt nära och vad jag förstår så är det ett macroobjektiv som gäller då?
Erik Schalin skrev:
Exponeringskompensation har INGEN funktion när du plåtar i manuellt läge. Skalan du får i sökaren visar exakt hur mycket du håller på att över/under-exponera ifrån ljusmätarens föreslagna värde.
Jag förstår tyvärr inte vad detta betyder.Teodorian skrev:
När Auto-ISO används fungerar exponeringskompensationen i M-läget med ändring av ISO-talet istället för slutartiden.
Det är bättre att du läser manualen.StrawberryDaquiri skrev:
Tack för alla tips! Jag har sparat ner det ni skrivit på datorn för säkerhetskull!![]()
Erik Schalin skrev:
Det är bättre att du läser manualen.
Erik Schalin skrev:
Jag förstår tyvärr inte vad detta betyder.
StrawberryDaquiri skrev:
Men sen idag när jag skulle prova ute vid ett liten "vattenfall" så blev bilden så ljus igen.
Någon som känner igen problemet eller som vet vad jag gjorde för fel?
Ja ja då blir det precis som min gamla F5a när man pillar på ISO/eponeringskompensation själv!!!Teodorian skrev:
Det betyder att exponeringskompensationen fungerar som en ISO-kontroll.