Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Nikon d70 till d200??

Produkter
(logga in för att koppla)

rallipics

Aktiv medlem
Hej! vet nån on det e samma batteri i D70 som i D200? har för tillfället en d70 men ska snart investera i en d200

mvh. Nicke

Jag har både D70 och D200 men jag har inte provat att blanda runt dem, enligt den info jag fått och läst så ska D200 batterierna fungera i D70 men inte omvänt ...
... men jag kan ju fått felaktig info.

PetFish skrev:
Jag har både D70 och D200 men jag har inte provat att blanda runt dem, enligt den info jag fått och läst så ska D200 batterierna fungera i D70 men inte omvänt ...
... men jag kan ju fått felaktig info.
Nej det är precis så det funkar. Batteriet till D200 har en extra kontakt som tillåter kameran att hämta information från batteriet. Det är därför D200 erbjuder en exakt laddningsmätare och livstidsmätare.

Men det vore intressant att höra från någon som har båda och kan testa och se, för även om man inte får någon extra info från batteriet kanske det fungerar med krämen bara?

D70 batteriet passar inte i D200, det går inte att stänga luckan. Det omvända fungerar dock bra, har precis provat.

ANNONS
Götaplatsens Foto