Annons

Nikon D700 kamerahus + Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro. OK Köp??

Produkter
(logga in för att koppla)

luyang

Ny medlem
Hej alla fotografer!

Nån med bra koll på kameror och objektiv som kan kommentera om detta är ett bra köp:

Nikon D700 kamerahus + Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro. OK Köp??

- Passar kameran och objektivet bra ihop? Kvalitet/finesser/...?
- Är både kameran och objektivet "full frame" eller vad det heter?
- Är objektivet ett OK köp för 4500 eller borde jag köpa något annat?

Tacksam för alla svar jag får!

/Janne
 
Nog ingen som kan svara om du inte berättar vad du ska ha den till? Det är ju rätt avgörande när du väljer objektiv.
 
Jag hade Nikon D700 med bla Nikons 24-70 optik den är riktigt bra så om jag vore dig skulle jag inhandlat den.
 
När det gäller Sigma så är det oerhört viktigt att kolla ev fokusproblem. Just Sigma har stora problem på olika hus. Nu finns det förvisso en AF-tuning i D700:an men det är ytterst små justeringar som kan göras - bäst är att kolla direkt i butik (om möjligt) tills du hittar ett ex som sätter skärpan perfekt. Jag säger inte att det MÅSTE vara fokusfel men risken är större än med Nikons optik - och har man inhandlat sådana fina grejer som D700 så vore det surt om allt inte lirade till 100%

Håller dock med Ove här...finns det ekonomiska marginaler så kika istället på Nikons 24-70. Tillsammans med D700:an så har du något av det vassaste marknaden har att erbjuda idag.
 
Hej, själv har jag precis inhandlat Tamrons motsvarighet, 28-75 2.8, och kör den på D700. Jag måste säga att hittils är jag grymt nöjd, dock har jag inte hårdtestat den än.

Linsen låg strax under 4000:- nu när jag köpte den, men jag vet att det är en prishöjning i fagorna. Har du tur kanske någon har den kvar i lager till det låga priset? Det är ju i alla fall en stor prisskillnad mot Nikons 24-70, och Tamrons lins har klarat sig fint i tester.

Mvh, Ida
 
ANNONS