Annons

Nikon D80 Af.

Produkter
(logga in för att koppla)

Oliwen

Ny medlem
Hejsan, jag var och köpte en Nikon D80 + 18-55mm objektiv. Allt har funkat bra förut att jag inte kan andvända Autofokusen :S. Detta är sjukt jobbigt eftersom de flesta bilder blir något suddiga.. Jag har gjort som det står i att man ska göra för att få gång AF men det funkar inte. något annat jag ska göra ?

/Oliwen

Oliwen skrev:
Hejsan, jag var och köpte en Nikon D80 + 18-55mm objektiv. Allt har funkat bra förut att jag inte kan andvända Autofokusen :S. Detta är sjukt jobbigt eftersom de flesta bilder blir något suddiga.. Jag har gjort som det står i att man ska göra för att få gång AF men det funkar inte. något annat jag ska göra ?

/Oliwen

S står för singel och passar bra på fasta mål där du också står stilla eller har kameran på stativ.

C står för continious och passar bra på rörliga mål; Hästar som springer, fåglar som flyger, bilar/tåg/båtar som kör. Se till att kameran är intälld på rätt focusval så att det är du som bestämmer och inte Nearest/closest object!

Jag har själv också en D80 och när jag köpte den så funkade heller inte AF:en och det visade sig att hela objektivet var skadat/feltillverkat. Eftersom att det är samma kamera kanske det är något att ha i åtanke..Hoppas att det löser sig snart!
MVH

ANNONS
Götaplatsens Foto