Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Nikon D80 Af.

Produkter
(logga in för att koppla)

Oliwen

Ny medlem
Hejsan, jag var och köpte en Nikon D80 + 18-55mm objektiv. Allt har funkat bra förut att jag inte kan andvända Autofokusen :S. Detta är sjukt jobbigt eftersom de flesta bilder blir något suddiga.. Jag har gjort som det står i att man ska göra för att få gång AF men det funkar inte. något annat jag ska göra ?

/Oliwen

Oliwen skrev:
Hejsan, jag var och köpte en Nikon D80 + 18-55mm objektiv. Allt har funkat bra förut att jag inte kan andvända Autofokusen :S. Detta är sjukt jobbigt eftersom de flesta bilder blir något suddiga.. Jag har gjort som det står i att man ska göra för att få gång AF men det funkar inte. något annat jag ska göra ?

/Oliwen

S står för singel och passar bra på fasta mål där du också står stilla eller har kameran på stativ.

C står för continious och passar bra på rörliga mål; Hästar som springer, fåglar som flyger, bilar/tåg/båtar som kör. Se till att kameran är intälld på rätt focusval så att det är du som bestämmer och inte Nearest/closest object!

Jag har själv också en D80 och när jag köpte den så funkade heller inte AF:en och det visade sig att hela objektivet var skadat/feltillverkat. Eftersom att det är samma kamera kanske det är något att ha i åtanke..Hoppas att det löser sig snart!
MVH

ANNONS
Götaplatsens Foto