Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D800 in March/April of 2011

Produkter
(logga in för att koppla)
Ska ni inte ha en låtsaslucka för filmen och en låtsasvev för tillbakaspolningen också. Själv tänker jag slita ur luftkonditioneringen i bilen samt sätt dit fönstervevar i stället för mototer, de drar bara ström. Vem behöver förresten automatlåga och överväxel. Nej fy för tusan, det var bättre förr. Kan inte någon uppfinna gamla VW bubblan igen, den var bra och ingenting som krånglade.
JB

Ska ni inte ha en låtsaslucka för filmen och en låtsasvev för tillbakaspolningen också. Själv tänker jag slita ur luftkonditioneringen i bilen samt sätt dit fönstervevar i stället för mototer, de drar bara ström. Vem behöver förresten automatlåga och överväxel. Nej fy för tusan, det var bättre förr. Kan inte någon uppfinna gamla VW bubblan igen, den var bra och ingenting som krånglade.
JB

Haha... :) Huvudet på spiken..... ;-)

Just nu annonseras ca nio D700 ut på blocket vilka som är sålda vet jag ej.
För ett tag sen fanns ej någon.
Och de dyker upp tätare nu också oavsett skick.

Som sagt, 9 st är inte mycket. Att torget skulle fyllas med en massa fina D700:eek:r för att folk måste ha det senaste är inte sannolikt. Visst finns det, men tror inte på nått stort fyndläge för gemene man. Själv sålde jag min pga ett pågående systembyte, och har yttterligare en som jag funderar på att sälja (om jag inte byter den).

Allt är relativt, -tills nyligen fanns bara ett par stycken och det har det gjort en lång tid, jag har haft bevakning ett halvår tillbaka.
Så nio nu är en väldans skillnad även om det i stort är magert.
D300/s, där har utbudet gått i vågor.
Julens rea har väl satt sina spår på priserna.

Jag tror inte någon som köper en kamera i första hand tänker på vad de skall få några år senare för den. Inte jag iallafall, räknar däremot alltid på avskrivningstiden.
Men som Nikonfantast tycker jag det är kul att följa utvecklingen.

Trendbrott eller ej med beg D700 återstår att se.

Vet inte om det var ironi men produkten måste ju åtminstone finnas först. Och sen skall den läggas in i Nikons och vidare återförsäljarnas säljsystem med produktnr och hela faderitten...

Spelar det mågon roll? :)
Vi vet ju till hundra procent att det kommer en uppgradering/ersättare för D700 ;-)

Jaha, men skriv ut en blancocheck för nästa fullformatare hos Cyber då. Så få du se om det blir en D700s som visar sig ha brusproblem, eller en D4 för 110 000...

Du kommer i alla fall först i kön :)

Äh. Massor av inlägg om hur mycket bättre Sonys och Pentax nya är jämfört med D7000 så nog har Nikon brusproblem allt

Nån som vet om det går att lägga en förhandsbeställning hos fotohandlare på en kommande D800?
Hmmm... Skall nog ringa och höra idag...
Det brukar ju funka med bilar..

Elva år före introduktionen an Mercedes-Benz SLK såldes det ett antal MB 190E Roadster, som man då trodde att bilarna eventuellt skulle kunna heta, och folk betalade gladeligen en massa pengar i handpenning, c:a 20.000:-/bil utan att veta hur bilarna skulle se ut eler vilka specar de skulle få.
Det var strax efter att Mazda släppt sin MX-5 Miata och såväl BMW som Mercedes snabbt hoppade upp och ylade att "vi har minsann också en tvåsitsig roadster på gång, någon gång, tror vi, kanske".

Så du är säkert välkommen att beställa en spegellös, slutarlös superformatare med Inbyggd 23'' ihoprullbar skärm och Photoshop CSX 16 av vilket märke som helst bara du betalar en handpenning

ANNONS
Götaplatsens Foto