Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon D850 - Vidvinkelobjektiv
- Trådstartare Oldmaz
- Start datum
apersson850
Aktiv medlem
Man kan göra ROT-jobb var som helst. Att vissa kan göra avdrag är en helt annan sak.
Reparerar du i en skola låter det mycket troligt att det önskas något slags dokumentation över vad som gjorts.
Reparerar du i en skola låter det mycket troligt att det önskas något slags dokumentation över vad som gjorts.
Oldmaz
Medlem
Man kallar det även det inom byggbranschen. Självklart är det endast för privat personer men alla typer av renoveringsprojekt benämns det.ROT-avdrag gäller ju bara för privatpersoner, så jag ser inte hur skollokaler kan använda det.
Oldmaz
Medlem
5000-7000kr tänkte jag, gärna begagnat.Säg vad det får kosta.
Oldmaz
Medlem
Jag använder mest idag en Nikon AF-S 16-35 F/4G och är ganska nöjd men ibland saknar jag mer vid i vissa lägenheter.Berätta vilka brännvidder du testat och varför du är missnöjd så man kanske kan förstå i vilken brännvidd du önskar
Oldmaz
Medlem
Kan nämna att jag precis köpt en D850, mestadels fotat med olika D90 sen 16 år tillbaka. Inte lärt mig den än på långa vägar.Berätta vilka brännvidder du testat och varför du är missnöjd så man kanske kan förstå i vilken brännvidd du önskar
pdahlen
Aktiv medlem
Mer, så menar du mer brännvidd? En 24-70/2,8 kanske, kostar inte så mycket nu i F fattningJag använder mest idag en Nikon AF-S 16-35 F/4G och är ganska nöjd men ibland saknar jag mer vid i vissa lägenheter.
Oldmaz
Medlem
Tack för svar min vän, ska kolla upp det.Mer, så menar du mer brännvidd? En 24-70/2,8 kanske, kostar inte så mycket nu i F fattning
atotowi
Aktiv medlem
ROT betyder Renovering, Om &Tillbyggnad.ROT-avdrag gäller ju bara för privatpersoner, så jag ser inte hur skollokaler kan använda det.
Ventures
Aktiv medlem
14-24 är ett superobjektiv som kan hittas begagnat för 4-5000.
Lite speciellt dock med frontlinsen som behöver skyddas när man inte tar bilder och vanliga filter passar inte förstås. 16-35/4 med VR är också bra och tar 77mm filter och ligger väl begagnat någonstans 3-4000. Jag har båda objektiv, men använder just nu mest 24-70. 16-35 var tidigare mitt "normalobjektiv".
Lite speciellt dock med frontlinsen som behöver skyddas när man inte tar bilder och vanliga filter passar inte förstås. 16-35/4 med VR är också bra och tar 77mm filter och ligger väl begagnat någonstans 3-4000. Jag har båda objektiv, men använder just nu mest 24-70. 16-35 var tidigare mitt "normalobjektiv".