Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon för sportfoto!

Produkter
(logga in för att koppla)

Dannegr

Aktiv medlem
Är det värt att uppgradera till en d600 från en d7000 vad gäller sportfoto , både inom och utomhus?
Iso pretandan vet jag om att den är bättre på 600:an , men hur är det tex. med autofocus mm.

Tack

Samma AF-modul.

Tyvärr är den helt identisk, så AF-punkterna sitter optimalt för APS-C snarare än FX. Dvs väldigt samlat i mitten av sökaren.

Om det du ska fånga rör sig centralt i bild - inga problem.

Prova dock själv, jag blev inte helsåld på detta, även om huset i övrigt verkar kanontrevligt.

Samma det lilla jag provat.

Titta på och jämför med beg D700 med grepp eller D3 om sportprestanda är det enda som spelar roll.

Även D300/D300s är rappare sportkameror, skulle jag säga.

D7000 och D600 är mer allround. Respektabla och kapabla sådana, med lite perspektiv på fotohistorien!

Söker du primärt markant bättre AF-prestanda, och är nöjd i övrigt, skaffa ett 70/80-200 f/2.8 eller nya f/4 VR och fortsätt med din D7000 ett tag till. Du kommer vara glad över det i det långa loppet.

Ok, håller mig nog till min D7000 ett tag till , är väldigt nöjd med den och mitt sigma 70-200 !

Blev dock imponerad av isoprestandan av 600:an därav frågan , med tanke på inomhussport !

ANNONS
Götaplatsens Foto