Annons

Nikon F70-ägare, hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan A

Aktiv medlem
Sitter, som ersättning för trasigt ordinarie hus, med ett lånat Nikon F70 som jag inte förmår ändra inställningarna på. Vald inställning var som jag gissade att hålla inne FUNCTION-knappen och vrida på inställningshjulet med hur ändrar man sedan själva inställningen? Inte genom att bara vrida på inställningshjulet i alla fall.

Exempel på inställningar: exponeringsmetod, ljusmätningsmetod, filmframmatning etc.

Hjälp!

Tryck på den stora knappen och rotera hjulet för att välja vilken inställning du vill göra.

Tryck sen på den lilla knappen och rotera hjulet för att göra inställningen.

Hej!
När du har tryckt på "function" och vridit fram till vald symbol så tryck på "SET" och vrid åter på inmatningshjulet så ska det fixa sig! För att ställa in nästa grej bara gör om proceduren dvs börja med "function" osv.

Hoppas du får en trevlig tid med vad jag tycker en kanonkamera!
Mvh Maria

Jag klurade ut det själv tillslut men tack ändå!

Vad gäller filmframmatning verkar det finnas två olika singel-lägen, ett med bara S och ett med S/SL. Vad är det för skillnad?

Tyvärr kan jag inte ladda ner och läsa PDF-filer där jag just nu befinner mig. Det borde för övrigt inte vara något problem eftersom att jag är Nikon-användare sedan många år. Inte utan att jag känner mig lite korkad..

S/SL spolar tillbaka filmen extra långsamt. Bra om man vill vara tyst eller på vintern när filmen är kall och skör.

ANNONS
Götaplatsens Foto