Annons

Nikon Nikkor AF-S 400 mm f/2,8 G ED VR

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Buch

Aktiv medlem
Hej

Jag skal köpa detta objektiv och söker efter det i annonsmarkad.

Men tänkt skriva her, kanske inte alla titta der.

Så har du et du vill sälja, eller vet vår jag kan få tag på ett till bra pris hör gärna av er her.....

Kommar troligt och beställa ett nytt i februari om inte der kommer något bra erbjudan her....

Pris diskuteras, men ny koster ca 65000 ex moms.

Objektivet SKAL vara bra skick
(Finns 1 på ebay så har fel och det er jag inte intresserad i)

Jag vill inte låta stöddig men det finns nog en anledning till att du inte hittar dem begagnade på annonsmarknaden. De som köper ett sådant här objektiv äger nog inte det privat och om de säljer så går det nog som inbyte mot annat i fotoaffärerna.

Bäst chans har du nog om du hör med fotobutiker som t.ex. ScandinavianPhoto som ibland får in dessa objektiv vid inbyte.

Jag vill inte låta stöddig men det finns nog en anledning till att du inte hittar dem begagnade på annonsmarknaden. De som köper ett sådant här objektiv äger nog inte det privat och om de säljer så går det nog som inbyte mot annat i fotoaffärerna.

Bäst chans har du nog om du hör med fotobutiker som t.ex. ScandinavianPhoto som ibland får in dessa objektiv vid inbyte.

Nja, jag äger mitt 600/4 VR privat och känner ett antal till som äger liknande gluggar på det sättet. Så visst finns vi...Dock tror jag att det är svårt att hitta ett beggat, då den efterfrågade gluggen är relativt ny. Tror bara jag sett en enda ute på marknaden tidigare.

// Daniel

Hej

Forstår er båda, skal forsöka med ulika butiker, kanske nogon har en beg. eller demo.

Men vet der inte finns många på nättet men er inställt på och köpa nytt.

/Michael

Hej

Jag skal köpa detta objektiv och söker efter det i annonsmarkad.

Men tänkt skriva her, kanske inte alla titta der.

Så har du et du vill sälja, eller vet vår jag kan få tag på ett till bra pris hör gärna av er her.....

Kommar troligt och beställa ett nytt i februari om inte der kommer något bra erbjudan her....

Pris diskuteras, men ny koster ca 65000 ex moms.

Objektivet SKAL vara nära nyskick (Mint-)
(Finns 1 på ebay så har fel och det er jag inte intresserad i)

Prova Grays i London http://www.graysofwestminster.co.uk/products/secondhand.php
de har ett beg. i nyskick och är myckat bra att göra med. Pris £4695.00 pundet runt 11,90 (ca 55 000 SEK) ingen tull (Schengen) etc. "bara" frakt och ev. transportförsäkring tillkommer. De brukar också ha div garantier etc.

Så här skriver de...

400mm f/2.8D AF-S IF-ED Nikkor
COMPLETE WITH TRUNK CASE, FILTER, FRONT LENS COVER AND HOOD - FANTASTIC FOR SPORTS/WILDLIFE PHOTOGRAPHY!

Prova Grays i London http://www.graysofwestminster.co.uk/products/secondhand.php
de har ett beg. i nyskick och är myckat bra att göra med. Pris £4695.00 pundet runt 11,90 (ca 55 000 SEK) ingen tull (Schengen) etc. "bara" frakt och ev. transportförsäkring tillkommer. De brukar också ha div garantier etc.

Så här skriver de...

400mm f/2.8D AF-S IF-ED Nikkor
COMPLETE WITH TRUNK CASE, FILTER, FRONT LENS COVER AND HOOD - FANTASTIC FOR SPORTS/WILDLIFE PHOTOGRAPHY!

Verkar dock inte vara VR, utan en av de tidigare modellerna...men om man klarar sig utan VR och Nano-coating så är den säkerligen super-duperbra.

// Daniel

ANNONS
Götaplatsens Foto