Annons

Nikon objektiv 70-300G (för c:a 6.500:-) Bra eller dåligt?

Produkter
(logga in för att koppla)

JonasM.

Aktiv medlem
Nikon objektiv 70-300G (för c:a 6.500:) Bra eller dåligt?

Nikon Objektiv Af 70-300/4,5-5,6G AF-S ED VR
Är det bra? Ger det skarpa bilder? Kan man använda brännvidden 300 utan stativ? Är det värt pengarna? Har nu ett sigma 55-200 men det leverar ofta oskarpa bilder. Jag hittar ingen recension så jag är tacksam för svar. ;)

Jag är också nyfiken på det objektivet.

Men eftersom det inte har börjat levereras än så finns det givetvis inga erfarenheter att läsa om.

De som står först i kön kanske får leverans i November om de har tur.
Kanske har alla de som vill köpa ett kunnat få leverans framåt sommaren nästa år.

/Erik

Jag har den där lite äldre inte så dyra 70-300n. Tycker den ger jättefina bilder. Den är lätt och därmed också lätt att hålla utan stativ, men sen finns det givetvis gränser.

En annan fördel är att det inte ser mycket ut för världen. Det är alltså lätt att krypa inpå för att få fina porträtt, utan att det ser paparazzigt ut, de flesta förstår inte hur nära jag egentligen kommer.

Nackdel är att det är lite tjorvigt att ställa in manuellt, eftersom det åker ut när man zoomar och då måste man också flytta greppet för skärpan.

Helheten är dock att det är mycket pang för pengarna. Om det objektivet du funderar på blir lika positivt är dock svårt att säga så klart.

Bilden nedan är tagen med detta objektiv, på fri hand (använde inget stativ på hela dan), följde lite och hade sportläget och följe-fokus på kameran (D70).

Bilagor

• solvalla7.jpg
    solvalla7.jpg
    34.5 KB · Visningar: 254
ANNONS