Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon objektiv modell/studio/porträtt

Produkter
(logga in för att koppla)

Goodfellah

Avslutat medlemskap
Hejsan !
jag skulle gärna vilja ha lite tips om vad för objektiv ni brukar använda främst när ni plåtar modeller.

Ordet är fritt, vad tycker ni är bäst, gärna personlig erfarenhet. gärna exempelbilder med om ni har.
Kör för övrigt D200 jag.

Tack för er tid
//A

Jag använder oftast Nikons 18-70 som ger Mycket glugg för pengarna. alt. 50/1,8. En billig men bra glugg som många vurmar för men, frågan är om inte mitt 18-70 är väl så bra... Svagheten är väl ljusstyrkan i zoomen. Många av mina modellbilder är tagna med det ena eller andra.

Red; Okej, läste just svaret nedan och det ger ju ett annat perspektiv. /Mvh, PL

Senast ändrad:
Peter: Tack för svar
50/1.4 äger jag redan, mkt bra objektiv för pengarna.
Objektivet får kosta lite mer, är ute efter objektiv i proffsklassen. Gör inget om det är anpassat för DX alt FX för det blir ev en uppgradering i framtiden.

//a

Kan även rekommendera dig till att kasta ut frågan . modellbilder.se där finns en del kunnigt folk som fotograferat mycket.

ANNONS
Götaplatsens Foto