Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Nikon SB-600

Produkter
(logga in för att koppla)

Jansson.

Medlem
Hejsan!
Jag har tänkt att köpa en blixt till min Nikon D40x. Den jag har funderat på är Nikon SB-600.
Nu till själva frågan: är det en lämplig blixt till min kamera och till andra kameror som jag förmodligen kommer att skaffa i framtiden? och hur lång är batteri-tiden på den?

Tacksam för snabba svar / Jansson.

Jansson. skrev:
Hejsan!
Jag har tänkt att köpa en blixt till min Nikon D40x. Den jag har funderat på är Nikon SB-600.
Nu till själva frågan: är det en lämplig blixt till min kamera och till andra kameror som jag förmodligen kommer att skaffa i framtiden? och hur lång är batteri-tiden på den?

Tacksam för snabba svar / Jansson.

Det är en finfin blixt och kommer sitta som en smäck på din D40X. Hur lång batteridrift beror lite på batterierna som sitter i, har jag märkt. Med IKEA-batterier, 10 st för 10 kr eller vad det är, räcker mycket kortare än "fin-batterier", typ Duracell. Men IKEAs är mycket billigare. Säg typ 100-120 blixtar med IKEAs kanske, lite beroende på blixtstyrka.

Hoppas det hjälpte.

ANNONS
Götaplatsens Foto