** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Nikons nyheter i höst?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vandraren skrev:
Precis, och även om Nikons jättetelen är dyrare än Canons så tror jag att 3000Euro till Nikons fördel på huset väger rätt tungt.

Och hur många canon sportfotografer använder 1ds? (ja, såklart endel, men 1d är ju mer tänkt för ändamålet).

1Dmk3 är ju 1000eur billigare än d3 med liknande upplösning och högre hastighet... (11bps med 5mpix räknar jag inte..)


egentligen skitsamma =) tror att antalet kameror av ett visst märke på de stora mästerskapen regleras rätt hårt i sponsring och fördelaktiga köp.. så om nikon vill dit så får de casha upp.
 
"Virtual horizon", är det inbyggt vattenpass? Grymt bra i så fall.

D3 kommer att bli en riktig dräpare. Synd att de inte la in maskning för flera format när de ändå var igång, t ex 1:1.
 
Håller med staffan! Helt klart kommer detta påverka prisbilden, och äntligen kommer nog 5d komma i en ny modell..

Positivt för båda "läger" alltså =)
 
gillar Nikon men det är sjuka priser på nya teleobjektiven

citat från kamera&bild´s webbsida:
"
AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR
Max diameter: 159.5 mm
Längd: 368 mm
Kortaste fokusavstånd: 2.9 meter
Vikt: 4620 g
Prel riktpris: 99 990 kr ink moms

AF-S NIKKOR 500mm f/4G ED VR
Max diameter: 139.5 mm
Längd: 391 mm
Kortaste fokusavstånd: 4 meter
Vikt: 3880 g
Prel riktpris: 89 990 kr ink moms

AF-S NIKKOR 600mm f/4G ED VR
Max diameter: 166 mm
Längd: 445 mm
Kortaste fokusavstånd: 5 meter
Vikt: 5080 g
Prel riktpris: 99 990 kr ink moms
"

kan man få en nikon D300 med EF-fattning? :D
 
Oskar: Kolla priserna på objektiven utan VR... Det är inte så stor skillnad.

400/2.8 AF-S II 91995:-
500/4 AF-S II 87995:-
600/4 AF-S II 97995:-

Priser från Scandinavian.

När kom AF-S II egentligen?
 
Jag är inte grymmast i världen på att läsa från all teknisk data. Så jag undrar vad de största skildnaderna Nikon gjorde mellan D200 och D300?
 
Bokeh skrev:
Jag med, blev lite besviken när inte den kom, vi får väl drömma ett tag till, jag tror den kommer förr eller senare.

/kent

Jo, det känns ju som att det som presenterades nu är helt riktat mot proffssegmentet, senare i år eller tidigt nästa år blir det nog mer konsumentinriktade saker.
 
ANNONS