absolutfoto
Medlem
Om du känner att du har behov av att skicka med alla dina kameror så har du ju egentligen bara ett val, WT4.
Om du känner att det räcker med att kunna skicka, kortare sträckor, med D4 så är WT5 givet.
Om du däremot ofta är på ställen där det är mycket WiFi-trafik eller ska skicka över längre avstånd är det WT4 som gäller, då den låter dig montera externa antenner.
Jag har alltid min WT5 monterad på min D4, men när jag plåtar allsvensk fotboll rasar räckvidden snabbt i takt med att publiksiffrorna (och smartphone-användarna) ökar. Detta gör att jag alltid har med en extra WT4, utöver den jag har till D3s/D800, för att kunna koppla på en riktantenn som jag i sin tur riktar mot basstationen.
Ett tips för att göra WT4 lite mer mobil är att du helt enkelt kardborrar fast den på undersidan av kameran. Köp en 20-30cm lång USB-kabel så är det inte mycket att trassla in sig i.
Edit: Länk till bild på hur min montering ser ut.
http://club.dx.com/reviews/photos/28983/109216
Hejsan!
Tack för svaret!
Jag hade tänkt använda en 4g router som jag kan ha i fickan så själva avståndet blir inte långt utan det är ju vilken mottagning jag får i routern. Då borde inte det vara något problem? Eller är jag helt ute och cyklar?