Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikonverkstad??
- Trådstartare Malla
- Start datum
boris.bonasin
Aktiv medlem
här har du en mycket bra kameraservice för Nikon:
Lasses Kameraservice
Björknästorg 1
132 02 Saltsjö-Boo
Tel: 08-715 54 45
Fax: 08-715 54 45
Kostnaden är beroende av tidåtgång och åtgräd.
Följ länken för prisexempel för service på Nikon F4:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&postid=90189#post90189
Lasses Kameraservice
Björknästorg 1
132 02 Saltsjö-Boo
Tel: 08-715 54 45
Fax: 08-715 54 45
Kostnaden är beroende av tidåtgång och åtgräd.
Följ länken för prisexempel för service på Nikon F4:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&postid=90189#post90189
Carl Johan
Aktiv medlem
Även om Lasses inte är SÅ billiga av sig (normalpris ungefär antar jag?) så är det väl värt några hundringar med tanke på en FM3a´s värde. Vill i alla fall rekomendera dom varmt! Kostade 800 spänn sammanlagt att gå igenom min FM2:a (rengöring, byte av lister, byte av returvev och koll på tiderna).
Johan A
Aktiv medlem
Hur Lasses Kameraservice ligger prismässigt jämfört med andra vet jag inte (jag gissar dock att nivån är ungefär densamma överallt) men oavsett detta så kan jag mycket varmt rekommendera deras tjänster. Förutom att dom är auktoriserade (specialutbildade och godkända) av Nikon så är dom helt i en klass för sig vad gäller kundservice och ett trevligt och helrätt bemötande.
Palletheking
Aktiv medlem
Jag tror att lasses Kameraservice ligger lägst i pris jämfört med övriga auktoriserade Nikonverkstäder, är dock inte helt säker på mitt påstående. Det man kan spara pengar på är att skicka kameran direkt till verkstaden och inte via någon butik. De skickar ofta kameran först till Nikon som i sin tur vidarebefodrar den. En väldigt långsam process med onödiga fraktkostnader till följd. Du behöver inte betala för fler frakter men Nikon debiterar frakten högre än Postens priser.Johan A skrev:
Hur Lasses Kameraservice ligger prismässigt jämfört med andra vet jag inte (jag gissar dock att nivån är ungefär densamma överallt) men oavsett detta så kan jag mycket varmt rekommendera deras tjänster. Förutom att dom är auktoriserade (specialutbildade och godkända) av Nikon så är dom helt i en klass för sig vad gäller kundservice och ett trevligt och helrätt bemötande.
chajo
Aktiv medlem
Jag har idag varit och hämtat ut min Nikon F60 som varit inne på service (rengöring och kontroll) hos Lasses Kameraservice ute i Björkenäs. Lämnade in kamerahuset sent tisdag eftermiddag, på fredagen var den klar! 500 kr inkl moms gick det på. Och väldigt trevliga var dom oxå
*nöjd*
Brejdol
Aktiv medlem
Jag hade min F100 inne hos Lasse; den var ledsen och ville inte dra fram filmen korrekt, men det fixade Lasse, så nu är kameran glad igen! Det kostade 700:- för lite nya delar till filmtransporten + rengöring och uppdatering av mjukvaran i kameran.
Väldigt nöjd med servicen! Har ingen koll på om dom är billiga eller dyra, men bara bemötandet man får när man kliver in där är ju värt tusenlappar känns det som...
Rekommenderas verkligen om man är Nikon-ägare i Stockholmsregionen!
Väldigt nöjd med servicen! Har ingen koll på om dom är billiga eller dyra, men bara bemötandet man får när man kliver in där är ju värt tusenlappar känns det som...
Rekommenderas verkligen om man är Nikon-ägare i Stockholmsregionen!